Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért vásároljunk bérletet, ha nélküle is utazhatunk?

Bliccelők kontra jegyvásárlók, öröké tartó huzavona, de a következő levél írójának igaza van. Miért nyomorogjunk? A bliccelők leszállításával lényegesen kevesebben lennének a járaton, így a kényelmi faktor is növekedne, legalábbis Geri elmondása alapján, a 9-es buszon ez tapasztalható.

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

Esélyegyenlőség a tömegközlekedésben?!

A következő történetről nem a szerkesztőségünkbe küldött levél alapján értesültünk. Az index hírportál számára küldött egy zaklatott és felháborodott levelet egy Budapesten élő vak férfi. A történet ott kezdődik, hogy a 49-es villamos vezetője odacsukta a vakvezető kutyát. Szerintem az érintett Szigeti Szilárd felháborodását nem ez okozta, hanem inkább a sofőr viselkedése.

A villamosvezető semmi együttérzés és segítőkészséget nem tanúsított, de még bocsánatot sem kért. Azonosítóját nem volt hajlandó elárulni, de még a járatszámot is csak egy utastárs segítségével tudhatta meg. A kálváriát tetőzi, hogy panasz tenni sem egyszerű, mivel mint kiderült a villamosvezetők a BKV alkalmazásában állnak, ahol panaszt csak levélben fogadnak. Szerencsére a kutya jól van Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vizsgálatot kezdeményezett.

Ez a kellemetlen cselekménysorozat sok mindenről árulkodik. A sofőrök empatikus képességeik fejlesztésre szorulnak, képezni kell őket, hogy egy mozgássérült, fogyatékos vagy vak emberrel hogyan kell bánni, viselkedni. A szabályozás még mindig nem elég szigorú, hiszen megengedheti magának egy alkalmazott, hogy külön kérésre ne árulja el az azonosítóját (amit alapvetően kötelessége lenne). Az akadálymentesítés még mindig nem elég hatékony. Egyre több az olyan járat amire mozgáskorlátozott, tolószékes ember fel tud szállni, de az arányuk még mindig kevés. A régi buszokat és villamosokat mozgáskorlátozott egyáltalán nem, míg babakocsis csak igen nehezen tudja használni. A vak férfiból kiindulva, a megállókból a megfelelő járatra való felszállást gyengén látók csak külsős segítségével tudják megoldani, mivel hangosbemondó vagy egyéb segítség hiányában lehetetlen tájékozódni a mai BKV megállókban.

Az esélyegyenlőség ne csak a metrómegállóknál érvényesüljön! Ott is fontos, de kevés olyan eset létezhet, amikor kizárólag metróval a végcélok elérhetőek. Fontos a fejlődés és az európai színvonal, mert a valamilyen fogyatékossággal élők nem kérték, nem tehetnek állapotukról. A legkevesebb ami elvárható, ha már hiányosak a körülmények, hogy a sofőrök odafigyelnek rájuk. Általánosságban elmondható, hogy hibázni emberei dolog, de bocsánatkérés nélkül a hiba átalakul egy egyszerű tapintatlanságba.

Ez az első eset, hogy szerkesztőségi bejegyzés született, továbbra is olvasói vélemények, tapasztalatokra szeretnénk hagyatkozni. A mostani eset kivételes, mivel mondandója portáltól és oldaltól független, minél többen olvassák, minél többen egyetértenek vele, annál nagyobb az esélye, hogy változás lesz. Felkérjük azokat akik tömegközlekedést használnak, hogy utastársaikon ha lehetséges segítsen.

Továbbra is bízunk benne, hogy a panaszok publikálása, megosztása, leírása segítheti a tömegközlekedés jobbá tételét.

1 Tovább

Jegy vásárlása nem egy kiváltság

Néhányszor úgy érezhetjük, hogy ellenőrzést csak frekventált helyen végeznek az ellenőrök. A következő levél ezt az elképzelést cáfolja meg, hiszen Kőbánya városközpontnál lévő buszvégállomás környékén az író szerint nem látni ellenőröket, pedig rengeteg járat közlekedik itt. A metró és kisföldalattihoz jószerivel már sehol sem lehet lejutni anélkül, hogy ne kérnék el jegyünket vagy bérletünket. A 4-6-os vonalán és az 1-es villamoson is rendszeresek az ellenőrzések. Olyan kulcsfontosságú járatokon, mint a 28-as villamos, vagy 95-ös busz miért nem ellenőriznek? Természetesen fennáll annak lehetősége is, hogy az író eddig mindig elkerülte az ellenőröket.

Olvastam a cikketekben a Kápolnatérről, és eszembe jutott egy nem feltétlenül az oldalatokhoz tartozó gondolatsor, de úgy gondolom ez is hozzátartozik a BKV használatához. Kőbánya városközpontból eljutni Budára nem egy leányálom. Lehetőséggént ott van átszállással a cikketekben említett 95-ös busz és még a 28-as villamos. A BKK május elsejétől nagyon hasznosan kibővítette a 9-es busz útvonalát, így már az is egy alternatívaként szolgálhat. Miért van az, hogy én nem ezeket a járatokat használom, hanem inkább kerülök? Az utazóközönség miatt! Ugyanis a közönség ezeken a járatokon életveszélyes a szó pontos értelmezésébe véve. Atrocitások mindennaposak, a kötekedés, hangoskodás és még sorolhatnám.

Ellenőröket ezeken a járatokon sohasem látni, nem hiszem, hogy be mernek jönni ide. Szerintem a buszsofőrök is kerülik ezeket a járatokat (bár ezt nem tudom alátámasztani). Tanácsolom a BKV-nak, hogy hathatós támogatással küldjön be napi egyszer egy ellenőr brigádot a területre, garantálom, hogy a havi fejkvótát egyből össze tudnák gyűjteni.

Kihangsúlyozom, hogy a problémáért nem a BKV okolható. Egy korábbi cikketekben volt szó a 3-as villamos rongálásáról, gyanítom, hogy az is ezen a környéken történhetett.

Kőbánya városközpontnál található nem egy busz végállomása, pluszban vonatközlekedés is áthalad a környéken. Új buszt csak a 9-es vonalára mert beállítani a BKV (nem tudom meddig lesz még új). Mondjuk a körülmények is siralmasak a buszvégállomáson. Nincs egy váró, ronda az egész környék, turisták biztosan továbbmennek rajta.

Hogy lehetne megakadályozni egy ilyen kulcsfontosságú terület további lerobbanását? Nem vagyok szakértő, de kamerák és nagyobb rendőri jelenlét egy alternatíva lehet.

Végezetül szeretnék még annyit hozzáfűzni a gondolataimhoz, hogy sokan el vannak tévedve a BKV kapcsán. Biztos, hogy sokat hibázott a vezetés, ezt nem vonom kétségbe, de azért sok múlott (múlik) rajtunk utazókon is. A kosz, a szétszaggatott ülések és összefirkált járművek, a karcos helyenként betört ablakot nem a BKV rongálta meg. Sok a probléma, a bérletem áráért kicsit többet várnék. Kezdjük ott, hogy mindenki egyenlő eséllyel indul és vesz jegyet, ez nem kiváltság hanem kötelesség!

1 Tovább

Veszélyes állapotok

A következő levél egy általam is jól ismert problémát ír le. Tamás értetlenül ál a BKK döntése előtt. A vállalat a 36-os villamost megszüntette egy szakaszon, ami teljesen ésszerű döntés volt, mivel kihasználatlan volt a járat. A probléma akkor alakult ki, amikor a sínpályát nem szűntette meg, viszont karbantartásáról nem gondoskodik. A kockaköves megoldás mára egy életveszélyes szakasszá alakult, ráadásul a lakók zajszennyezését is növeli a rossz útszakasz és a 95-ös busz átirányítása. A levelet továbbítom a BKK felé, a képek az eredeti levelet nem tartalmazták.

Tisztelt blogszerkesztők!

A BKK által régen elfeledett még is aktív használatban életveszélyessé vált sínpárról szeretnék írni. Már régóta megszűnt a villamosközlekedés a Kápolnatéren. Annakidején is felesleges volt a 36-os villamos mivel párhuzamosan közlekedett a 95-ös busszal. A megszűntetés után a síneket nem szedték fel mondván „ha kellene legyen”. Ezt még el is tudtam fogadni, mindaddig míg a pálya végét pár éve le nem betonozták és terelték rá a 95-ös buszt, egyfajta „buszsáv” kialakításával.

(Google Street View lebetonozott sín)

(Google Street View lebetonozott sín)

Akkor még örültem, mert azt gondoltam, hogy felszedik a megmaradt pályát és kockakövet, és végre valami értelmesebbre használják. Nem így történt.

Mára a teljesen feleslegessé vált sín megsüllyedt, a kockakövek kilazultak (helyenként eltűntek). Mivel itt aktív gépjárműforgalom van, így ez nagyon balesetveszélyes. A buszt ilyen megoldással ráterelni szintén veszélyes, mert a kilazult kövek balesetveszélyes körülményt teremtenek és az amúgy is rozoga buszokat még jobban igénybe veszik. Télen, kifejezetten hátborzongató nézni, ahogyan a busz rátér a csúszós sínpályára, ugyanis itt takarítás és sózás nem történik.

(Google Street View „buszsáv”)

(Google Street View „buszsáv”)

A BKK mindezek mellett veszélyezteti a környéken lakókat is, mivel közvetlenül a rozoga pálya mellett található a tűzoltóság. Mikor fog bekövetkezni az, hogy a riasztásra siető tűzoltóautó durrdefektet vagy tengelytörést kap az állapotok miatt? Ez nem játék! Elvétve tapasztalni, hogy a több tíz centis lyukakat betömik, de a kockakő mozog, már másnapra újjak vannak.

(Google Street View kockaköves sínpálya)

(Google Street View kockaköves sínpálya)

Itt lakóként felháborítónak tartom a zajártalmakat, amit ez az esztelen megoldás eredményez. Becsukott ablaknál hallani minden egyes kátyút! A probléma többrétű. Nem modernt buszokat közlekedtetnek itt, így mint mindenki tudja a régi IKARUS-oknak van egyfajta hangja. Tetőzi a bajt, hogy a buszsofőrök a rendes útról a sínre való áttérésnél, védve az utasok életét nagyot fékeznek amelyet a busz egy igen éles hanggal jelez. Rákanyarodás után padlógáz hatására az ablakom is megremeg. Ez így nem maradhat! Mit akar a BKK? Nem lenne jobb megszüntetni ezt a problémás szakaszt? Lehetne parkoló, zöldrész vagy egyéb értelmesebb célja is ennek a kihasználatlan résznek.

Üdvözlettel: Tamás

(Google Street View segítségével bejárhatjuk a környéket. A képek csak 2012 elején készültek, az állapotok azóta sokat romlottak.)

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek