Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Elvileg” csak időszakos volt a módosítás –A MÁV válaszolt-

Korábban egy utas panaszával kapcsolatban megkerestük az illetékeseket (A MÁV megint bekavart) a MÁV részletes tájékoztatást küldött, amelyet módosítás nélkül leközlünk. Elvileg a probléma csak időszakos volt, mától minden helyreállt. Várjuk kedves olvasóink visszajelzését!

Tisztelt Szerkesztő!

A blogjukra érkezett olvasói megkeresés kapcsán feltett kérdéseire az alábbiakról informáljuk. 

2013. augusztus 2-án 21.30 órától 2013. augusztus 14-én 18 óráig Gödöllő – Aszód állomások között  pályakarbantartási munkálatokat végzünk. Ennek következtében t a Budapest – Hatvan – Miskolc – Szerencs – Sátoraljaújhely / Nyíregyháza vasútvonalon módosított menetrend szerint közlekednek járataink.

A módosított menetrendben, a felújítás miatt a korábbiakhoz képest időlegesen kevesebb járat közlekedik. A Hatvanig közlekedő, korábban modern, légkondicionált Flirt járművekből kiállított vonatok nem közlekednek, helyettük a Budapest – Eger közötti IC vonatok, valamint a Budapest – Miskolc/Sátoraljaújhely között közlekedő gyorsvonatok Hatvanig minden állomáson és megállóhelyen megállnak. Ezen szakaszon belül történő utazás esetén a járatok gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe.

Fontos tudni, hogy a Gödöllőig közlekedő, minden óra 05-kor induló járatok a módosított menetrendben is közlekednek, és továbbra is FLIRT szerelvényekből állnak.  Azon Utasaink, akik a nyári melegben joggal kívánnak légkondicionált kocsiban utazni, igénybe vehetik továbbá az egri IC-k légkondicionált IC kocsijait, felár megfizetése mellett.

Természetesen megértjük azon Utasainkat, akik hiányolják a megszokott hatvani járataikat.  Természetesen a munkálatok befejezését követően 15-étől a korábbi menetrend és szerelvényforduló visszaállításra kerül. Mivel a felújítás az Utasoknak és a vasútnak is egyaránt érdeke, a hátralévő rövid időre Utasaink szíves megértésére számítunk.

Továbbá, a vágányzári menetrend azért készül, hogy a vonatok közlekedtetését a megváltozott közlekedési viszonyok mellett is biztosítani tudjuk. Mindazonáltal, mivel a korlátozó tényezők (pl.: a felújítás miatt vonalszakaszok kizárása) miatt a rendelkezésre álló mozgástér ilyenkor jelentősen csökken, a vonatközlekedés során a legkisebb eltérés a vágányzári menetrendtől vagy a kapcsolódó technológiáktól zavart, illetőleg járulékosan a vonatok megkésleltetését is okozhatja.

Az operatív irányító szolgálat forgalomszabályozási intézkedések megtételével - a lehetőségeket figyelembe véve - mindent megtesz a menetrendszerű közlekedés helyreállítása érdekében, azonban ez csak hosszabb idő alatt lehetséges. Egy-egy rendkívüli esemény a közlekedésben gyakran több órányi zavartatást, késést okozhat. A késések kapcsán ezúton is Utasaink elnézését kérjük.

Bízunk benne, hogy kérdéseire választ tudtunk adni. Megkeresését köszönjük.

Itt szeretnénk figyelmébe ajánlani hírlevél szolgáltatásunkat, amelynek segítségével elektronikus levél formájában személyre szabott információkat kaphat legújabb akcióinkról, menetrendi módosításainkról. Hírlevél szolgáltatásunkat a következő hivatkozásra kattintva érheti el: http://hirlevel.mav-start.hu/.

Üdvözlettel:

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

0 Tovább

Megálló trolik – válaszolt a BKK –

Majdnem egy hónapja osztottuk meg egy közlekedő panaszát a megálló trolikról, kérdeztük a BKK illetékeseit és a válasz megérkezett. Nem mindegy, hogy leesik vagy kiugrik az áramszedő ugyanis előbbinél garantált a járatkiesés. Az adott szakaszon változás nem várható, mivel a rendszer így is 100%-on üzemel, teljes felújításra pedig nincs pénz, marad az alkalmankénti kiugrás és várakozás. Köszönjük a BKK-nak, hogy válaszolt a kérdéseinkre!

Tisztelt Uram!

Érdeklődését megköszönve tájékoztatjuk, hogy a BKV műszaki szolgálatának adatai alapján az elmúlt két hónap folyamán, tehát 2013 áprilisában és májusában nem történt áramszedő törés, és nem volt olyan esemény, amely során az áramszedők leestek volna.

Az olvasó által leírt „áramszedő leesés” valószínűleg áramszedő kiugrást jelent; ekkor az áramszedő csak a felsővezeték rendszertől távolodik el, de a járműtől nem.

A megjelölt helyszínen az említett két hónap alatt összesen 8 alkalommal – ebből kétszer májusban – történt olyan kiugrás, amely nyilvántartásunkban regisztrálásra került és műszaki intézkedést is igényelt. A kiugrás okozta forgalmi akadály  3 esetben haladta meg a 30 percet, ezek közül májusban mindössze egyetlen ilyen eset történt.

A gyakoribb kiugrások miatt a Puskás Ferenc Stadionnál és a Dózsa György útnál is ellenőriztettük és javíttattuk a felsővezetéket, melynek köszönhetően csökkent a kiugrások száma.

A Dózsa György úti felsővezeték-rendszer átalakítására a magas beruházási költség miatt reális lehetőség nincs. A jelenlegi felsővezeték-rendszeren statikai okok következtében kisebb módosítások már nem hajthatóak végre, mert az oszlopokon a szerelvények a nyíró és szakító igénybevétel maximumára vannak kifeszítve.

A trolibusz közlekedés sajátossága az, hogy a járművek több szakaszon lassításra, lassabb haladásra kényszerülnek a vezeték kialakítása, illetve a különböző felsővezetéki keresztezések, elágazások következtében. A 75-ös trolibusznak a Dózsa György útról balra az Ajtósi Dürer sorra történő bekanyarodás előtt át kell haladnia a 74-es trolibusszal közös kereszteződésen, egy váltóállító segédvezetéken, valamint egy elágazó váltón, mindemellett két sávot is váltania kell. Ez meglehetősen nehéz művelet, mivel a járművezetőnek a sávváltásra és az áramszedő megfelelő mozgására is figyelnie kell – mindezt csak alacsony sebesség mellett teheti meg. Mivel a felsővezetéken nem lehet változtatni, így megvizsgáljuk, milyen egyéb forgalomtechnikai intézkedéssel tudjuk segíteni a trolibusz mozgását úgy, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja a gépjárműforgalmat.

Az utóbbi időszak kedvező tendenciájának eredményeként jelentősen csökkent a műszaki menetkimaradások száma, ezáltal emelkedett a szolgáltatási színvonal. A járművek cseréje, felújítása is napirenden van, ami a jelenlegi állapotokhoz képest további javulást hoz majd.  A BKV egyébként már rendelkezik akkumulátoros trolibuszokkal, amelyek forgalmi zavar esetén is probléma nélkül közlekednek. A Budapesten közlekedő típusokat a BKV honlapján tekintheti meg.

További kérdések esetén készséggel adunk tájékoztatást munkánkról.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ

0 Tovább

Megálló trolik

Következő levél írója Pityu egy elkeserítő tapasztalatot oszt meg velünk. Érdekes kérdéseket vet fel, amit továbbítunk a BKK felé. Érthetetlen az „állandó” leeső áramszedő, az akkumulátoros megoldást is látatlanban is támogatom! A kép csak illusztráció.

Üdv!

Nem egy konkrét esetről írok, inkább általánosságban megállapított tényről ami engem nagyon dühít.

Troli egy környezetbarát közlekedési forma, halk, gazdaságok egy külön élményt nyújtó jármű. Na persze mindez csak akkor igaz, ha nem robban le. Vagy csak én vonzom a bajt, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet, de ha én trolival találkozok mindig megáll ergo „lerobban”.

Kedvencem ilyen szempontból a Stadionoknál a Kerepesi úton közlekedő trolik (75, 80, 80A). Mehetek kocsival, vagy közlekedhetek rajta annyi biztos, hogy leesik az áramszedője. Amennyiben kocsival vagyok 100%, hogy előttem teszi mindezt úgy, hogy a 3 sávból kettőt elfoglaljon. Miért írom ilyen biztosan amit írok? Mivel már vagy 10x előfordult az elmúlt 1-2 hónapban. A legviccesebb, hogy mindegy melyik oldalon vagyunk, 50-50% mind a két oldal hibás.

Biztosan van szakavatott ember, aki meg tudja mondani, hogy miért történik mindez, én laikusként csak annyit látok, „hogy már megint megállt”.

Kiemeltem a Stadionokat pedig nem csak itt találkozom hasonlóval. Ott a Dózsa György út is, rendszerint tapasztalom, hogy a buszsávból átjövő trolinak leesik az áramszedője. Mondjuk az ottani megoldás egy vicc, a troli vezetőnek a külső sávból a belsőbe kell átlavíroznia, hogy le tudjon kanyarodni az Ajtósi Dürer sorra, mindezt zöld hullámban. Gyakorta áll meg a forgalom a troli miatt.

Nem tudom, hogy a jelenségnek mi az oka a BKK-nak biztosan van tudomása róla. A vezetékek, vagy a troli állapota lehet a ludas, mivel a vezetők az adott szakaszokon gyök 2-vel mennek, így a sebesség nem okolható. De legalább a trolikban lenne valamilyen akkumulátor, hogy azt a 10 méter meg tudja tenni és így két sávból csak egyet foglaljon el. Meddig marad ez még így? Legalább tudnám azt, hogy a BKK tisztában van a hibával és dolgozik a megoldásukon…

Pityu

0 Tovább

Elhamarkodott tervezés következménye

Amikor rosszul terveznek, nem gondolkodnak, kapkodva az utasok véleménye nélkül építenek valamit alakulhat ki az a helyzet, mint ami Baján az új autóbusz állomáson tapasztalható. Sándor aki Baján rendszeresen igénybe veszi a Volán szolgáltatásait leírja, hogy a rossz tervezés miatt az utasoknak mennyi kellemetlenséggel kell megbirkózniuk. Egy-két napellenző a fák helyett, optimálisabb öbölkialakítás, ésszerű menetrenddel időt lehetne megspórolni, és az utasok közérzete is nagyban javulna. Reméljük az illetékesek olvassák a következő sorokat.

Tisztelt Cím!

A weben olvastam egy cikket az egy ajtós felszállásról. Megtoldanám én is egy két aprósággal, hogy nem csak Budapesten ilyen rózsás a helyzet, hanem vidéken is. Igaz, az alábbiaknak van ellen példája is, ott ahol az utazókat  és a buszsofőröket megkérdezik és a véleményüket figyelembe is veszik, az ilyen anomáliák elkerülése érdekében.

Baja: A  bajai  távolsági autóbusz állomást a közelmúltban adták át. Itt is olyanok tervezték meg a leendő utasok utazásának elősegítését akik az életükben nem utaztak még busszal. Vagy ha már láttak buszt azt valamelyik amerikai filmben látták. Nagyon szép az újra épített autóbusz állomás és a buszok közlekedésére szolgáló utak és peronok úgy a tervező szemével terepasztalra elhelyezve. Így még rendben is volna. Azonban utasként  az év bármely szakában megtapasztalhatjuk azt a nemtörődömséget amit a tervezők és a tervet elbírálok ellenünk utasok ellen elkövettek.

Kezdjük az elején. Az autóbusz állomás mentén a széles peron rész fölé, ha a tető meghosszabbításaként színes napellenző műanyag tetőt tesznek akkor, télen a hótól, nyáron a melegtől, tavasszal és ősszel a széltől és az esőtől is védve lettek volna az ott várakozó utasok. Természetesen így a falra mászva várakozunk, addig amíg  a méltóságos buszsofőr urak a meleg várakozójukból indulási időben vagy előtte egy perccel vagy késve begurulnak az indulási helyükre. (Nem mindegyik, mert van emberséges is.) Addig szétázva összefagyva ott vacogunk vagy oda sülünk és várjuk a buszt. Mert mi utasok örüljünk, hogy a forintunkért utazhatunk. Még védett helyet is akarunk akkor menjünk el Kalocsára, ott úgy oldották meg ezt, hogy az utasok is jól érezzék magukat a  busz indulásáig.

Jól is éreznénk magunkat itt Baján is ha, a busz legalább negyed órával előbb beállna az induló állásba és az utasok érkezés sorrendjében szállhatnának fel rá. Így nem volna tumultus, hogy ötven ember csak az első ajtón egyszerre akar felmenni és helyet foglalni arra a 38üllésre. Így nem lehet előre engedni az öregeket az állapotos kismamákat vagy betegeket sem. Még jó, hogy azt az egy sofőrt aki előre tolakszik az ott hagyott bezárt buszához előre engedik, mert ez ám a kultúra mifelénk.

Végig gondolva ezt az egyajtós felszállást, nem is értem itt mi szükség van ellenőrre, hiszen mindenkinek van bérlete és jegye. Így minket utasokat nem is tudnak ellenőrizni, hanem csak a buszvezetőt, hogy minden szabályt betartott-e.

Másik probléma:

Szekszárd-Baja útvonalon általában hétvégén utazok, vagy a siófoki vagy a veszprémi autóbuszokkal szoktam közlekedni. Télen nincs gond mert minden busz késik így már biztos, hogy nem érjük el a csatlakozást Hercegszántó felé. Nem is számítunk rá. Tavasztól őszig viszont úgy áll a helyzet, hogy azt a harminc km-t amit felénk a buszok cirka egy egész óra alatt tesznek meg (2013-ban is ez a technikai haladás), végig izguljuk az utat, mert  vagy egy vagy fél perccel korábban de ha Baján piros lámpát kapunk akkor inkább két perccel később érünk be, és a csatlakozó busz jó esetben megvár, de legtöbbször ha más sofőr van arra a vonalra beosztva akkor rendesen elindul, mi meg várhatunk az utazó társainkkal cirka egy órát. Nem sok ez az egy óra várakozás, ha jó az idő és kint el lehet lenni a peronon vagy sétálni a környéken. De nagyon hosszúnak tűnik akkor amikor rossz az idő.

A váróba nem nagyon megy be az utazó sem Baján sem Szekszárdon mert hétvégén rendszerint kibérelik a hajléktalanok. No azt a bűzt, amit azok ott maguk között elviselnek, azt nem kívánom senkinek, hogy a volán ezt miért tűri, miért huny szemet e fölött, hisz így csak az utazni vágyok fogynak, ezt tőlük kellene megkérdezni.

Talán ha olvasnák ezen véleményeket és akarnának is javítani a munkájuk színvonalán, akkor talán történne valami. De szerintem annyi fáradtságot nem vesznek, hogy az utazók véleményét elolvassák. Kötelező olvasmánynak kellene előírni az utasok véleményének elolvasását a vezérek számára és feleltetni őket, (ez csak a szubjektív véleményem.) röviden ennyi, ha Bajára jössz erre készülj.

Még talán annyit, hogy a széles peronra fákat ültettek, talán arra gondolva, hogy ha majd megnőnek (min.20 év), akkor majd páran alá állhatunk az időjárás szeszélyeinek kivédésére. Viszont egy fa nem csak felfelé, hanem lefelé is nő. Majd pár év múlva nyomja fel a térkövet, vagy a várónak az alapját repeszti meg, akkor kezdődnek majd a problémák. A fák helyett körbe napellenző tető védene is és jobban mutatna mint így.

A külső fa és virágágyás helyett pedig azt az ötven centimétert a közlekedő járatok szélesebbre hagyására hagyták volna, akkor a buszvezetőknek télen amikor csúszik az út, nem kellene jobbról és balról 1-2 cm oldaltávolságot tartva egyensúlyozni a busszal, hogy balesetet vagy kárt ne okozzon másnak illetve magának. Hiszen volna 15-20cm széles hely, ahol kényelmesen elfér. Sajna a tervezők így álmodták meg, mi meg ezt szívtuk meg.

üdv:calibra12

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek