A következő képeket egyik olvasónktól kaptuk, a hozzáfűzött pár sort is megosztjuk. „Kedves Szerkesztők! A csatolt képeket a lakásunk felújításánál találtuk az ajtófélfában. Egy régi házban élünk, de nem gondoltuk, hogy ennyire öreg J. Nem tudom, mit keresett ott, ez a jobb napokat is megélt BKV villamos jegy, de az egyforintos árral kitudnék békülni most is. Timi” Timi képein a rossz állapotban lévő jegyen az írások nem jól olvashatóak, ezért egy a Google keresőn talált hasonló képet is megosztok. Timi levelén felbuzdulva, az itthon található és elkótyavetyélt BKV jegyet is megosztom veletek. Nem olyan régi, mint Timi által beküldött, de a 106 forintos ár a mai árak mellett már-már hihetetlennek tűnik. Továbbiakban látható két képet szintén a Google keresője hozta fel, érdekes látni, hogyan változott a BKV bérlet ára és kinézete. |
Tömegközlekedésre használt régi jegyek
Megérdemeljük az újat?
A tömegközlekedés állapota tragikus. Az új metró és Mercedes buszok használata nagyon jó és kényelmes, de nem feledteti a többi jármű állapotát. Peti elmeséli, hogy élte meg a 3-as villamoson tapasztaltakat. Sajnos igaza van, rongálni csak az utasok képesek. Az új meddig marad új? |
Sziasztok! Nagyon szeretem a BKV-figyelőt, de sokszor szerintem nem foglalkoznak olyan témákkal, amik egy tömegközlekedésnél kulcsfontosságú. Megpróbálom itt, hátha titeket érdekelnek a hasonló témák. Számomra felháborító, hogy milyen állapotok uralkodnak egyes tömegközlekedési eszközökön. Legyen szó vonatról vagy buszról, de még a kisföldalatti állapota is tragikus. Szerencsére az új metrókra még semmilyen panasz sem lehet, még (!) újak, és ezért még nem tudták az utazók leamortizálni. Miről is írok? Sikeresen eljutottam az állatkertbe. Nem is a hova, inkább a miként a fontos. 3-as villamossal és kisföldalattival mentem (mentük, de ez is jelen történetben lényegtelen). Már a villamosra való felszállásnál is problémák adódtak, szerencsére időben érkezett a szerelvény, de az állapotok amik uralkodtak rajta valami hihetetlen tragikusak. Európai színvonalról nem beszélhetünk, de még egy balkáni jelző sem elég kifejező. Felszálláskor éppen leszállt egy hangoskodó társaság. Mivel elég üres volt a járat, így volt ülőhely bőven, persze csak a szottyi héjak hegyén átverekedve. Kellő figyelmességgel áttörölgettem a széket, az egyéb szeméttől és nedvektől megtisztítva, gondoltam leülök. Kényelembe helyezve magamat, sajnos még lesújtóbb kép kezdett kitisztulni előttem. Az ablakon a megmondhatatlan írásjeleket tartalmazó karcolások miatt nem volt kilátható ezzel is rontva a közérzetemet. Oldalfalra eltekintve, a sárgásbarna színű festésen érthetetlen fekete firkák próbálták az utazás élményét feldobni. Nálam ez nem vált be, de biztosan van akinek tetszik. A Mexikói útnál kisföldalattira tértem át, már magában a hely egy komédia a zugárus és lepukkant kinézettel egyetemben. Szorgos ellenőrök vizsgálták, hogy megfelelő jeggyel rendelkezem-e, de itt kiemelném, hogy mind a 3-an köszöntek és udvariasan megköszönték együttműködésem. Az állapotok bár lényegesen jobbak voltak a földalattin, mint a villamoson, de azért ezt még mindig nem titulálnám európai színvonalúnak. Sikeresen megérkeztem célállomásomhoz, de a zökkenőmentes utazási élményem sajnos nem jöhetett létre. Magában az új metrók azok, amikre azt mondom, hogy európai légkört keltenek, de az új Mercedes buszokra sincs panaszom. A kérdés az, hogy meddig marad ez így? Nézzük meg a Volvo buszokat. Állapotukra közel sem megfelelő jelző az, hogy „siralmas”. A probléma forrása nem kizárólag a BKV vagy egyéb tömegközlekedéssel foglalkozó vállalat. Az utazóközönség, bár remélem igen kis százaléka amortizálja le végképp az eszközöket. Ebben a tudatban mi vennék új járműveket? Én biztosan nem. A jó öreg régi is megfelelő arra, hogy összefirkálják, karcolják és megrongálják. Ebből felvetődik az, hogy az szív aki rendesen megvásárolja a jegyét (nem kevés pénzen), mivel garantálható, hogy az aki rongál nem vesz jegyet (vagy ez túlzottan sztereotip?). Összegezve nem szeretem a magyar tömegközlekedést. Általánosítani nem szeretnék, de az utazótábor is hagy némi kívánnivalót maga után. Lerobbant állapotokat kell elviselnem több százezer emberrel együtt. Szeretnék egy sokkal európaibb közlekedést és nem kényszerből kiszolgáltatva használni. Peti |
Utolsó kommentek