Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy alkalmazott tapasztalatai (MÁV)

Túlterheltek a pénztárosok és az utasok azt hiszik, hogy a jegyvásárlás mellett panaszirodaként is működnek. Ők is csak meglévő információkkal dolgoznak és a rendszer sem a legjobb. A késésekről nem tehetnek, miért rajtuk verik el a balhét? Korábbi levelünkre („Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”) reagál egy névtelenségét kérő MÁV alkalmazott.

Tisztelt tömegközlekedjünk blog!

Olvasom rendszeresen a híreiteket, csak egy levélhez szeretnék hozzászólni, amit épp most olvastam. (nevemet nem szeretném publikussá tenni)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igen, minden esetben mindenki számolja meg a visszakapott pénzt, és a jegyét is nézze meg!
Nagy forgalmú állomáson mikor a pénztáros 15 percen belül a negyvenedik jegyet nyomtatja, nem feltétlenül ellenőrzi azt amit kiadott. (itt jegyezném meg hogy megszűnt a menettérti jegy (retúr) 100 km alatt, tehát kap az utas egy jegyet oda és egyet vissza) Mivel az útirány alap esetben a gépen automatikusan azaz induló állomás ahol éppen a pénztáros dolgozik, az utas megmondja hová kéri, és ha kér vissza is, akkor kettő gomb megnyomásával a pénztáros megfordítja az útvonalat, tehát vissza felé is kap egy jegyet.

Sajnos előfordul hogy nem nyomja meg elég erősen a vissza fordító gombot, és kinyomtatja ugyan úgy, oda kétszer. A másik amikor az utas nem egyértelműen mondja hogy vissza is kéri a jegyet! Többször hallottam ezeket a mondatokat: "- Kettőt kérek Budapestre és vissza!-" na ez egy pénztárosnak azt jelenti hogy kettő fő utazik oda és vissza. Annak az utasnak viszont (mivel nincs 100 km alatt retúr) azt jelentette hogy az egyiket oda a másikat vissza EGY főre!

Legtöbb esetben ha nem a megfelelő jegyet kapja az utas akkor normálisan szól, és nincs probléma javítjuk a dolgot! Akkor adódik a legtöbb gond, amikor azt hiszi az utas (tisztelet a kivételnek) hogy a pénztáros felelős a vonatkésért, meg azért hogy éppen többen állnak a sorban mint átlagosan szoktak és miért kapja a fizetését ha nem tudja a munkáját elvégezni, mert még egy jegyet sem tud rendesen kiadni.

Sajnos minden ember hibázik, de ha nekem a boltban véletlenül egy kenyér helyett kettőt ütnek be nem kezdek anyázni, mert tévedni emberi dolog! Szomorú vagyok amiatt hogy az emberek nem figyelnek egymásra, egyre többen lenézik a "magasabb pozícióban lévők", a náluk "alacsonyabb" munkakörben dolgozókat... (személyes tapasztalat).

Köszönöm, hogy elolvastátok, további sok sikert!
Szép napot, Sziasztok!

0 Tovább

Elhamarkodott tervezés következménye

Amikor rosszul terveznek, nem gondolkodnak, kapkodva az utasok véleménye nélkül építenek valamit alakulhat ki az a helyzet, mint ami Baján az új autóbusz állomáson tapasztalható. Sándor aki Baján rendszeresen igénybe veszi a Volán szolgáltatásait leírja, hogy a rossz tervezés miatt az utasoknak mennyi kellemetlenséggel kell megbirkózniuk. Egy-két napellenző a fák helyett, optimálisabb öbölkialakítás, ésszerű menetrenddel időt lehetne megspórolni, és az utasok közérzete is nagyban javulna. Reméljük az illetékesek olvassák a következő sorokat.

Tisztelt Cím!

A weben olvastam egy cikket az egy ajtós felszállásról. Megtoldanám én is egy két aprósággal, hogy nem csak Budapesten ilyen rózsás a helyzet, hanem vidéken is. Igaz, az alábbiaknak van ellen példája is, ott ahol az utazókat  és a buszsofőröket megkérdezik és a véleményüket figyelembe is veszik, az ilyen anomáliák elkerülése érdekében.

Baja: A  bajai  távolsági autóbusz állomást a közelmúltban adták át. Itt is olyanok tervezték meg a leendő utasok utazásának elősegítését akik az életükben nem utaztak még busszal. Vagy ha már láttak buszt azt valamelyik amerikai filmben látták. Nagyon szép az újra épített autóbusz állomás és a buszok közlekedésére szolgáló utak és peronok úgy a tervező szemével terepasztalra elhelyezve. Így még rendben is volna. Azonban utasként  az év bármely szakában megtapasztalhatjuk azt a nemtörődömséget amit a tervezők és a tervet elbírálok ellenünk utasok ellen elkövettek.

Kezdjük az elején. Az autóbusz állomás mentén a széles peron rész fölé, ha a tető meghosszabbításaként színes napellenző műanyag tetőt tesznek akkor, télen a hótól, nyáron a melegtől, tavasszal és ősszel a széltől és az esőtől is védve lettek volna az ott várakozó utasok. Természetesen így a falra mászva várakozunk, addig amíg  a méltóságos buszsofőr urak a meleg várakozójukból indulási időben vagy előtte egy perccel vagy késve begurulnak az indulási helyükre. (Nem mindegyik, mert van emberséges is.) Addig szétázva összefagyva ott vacogunk vagy oda sülünk és várjuk a buszt. Mert mi utasok örüljünk, hogy a forintunkért utazhatunk. Még védett helyet is akarunk akkor menjünk el Kalocsára, ott úgy oldották meg ezt, hogy az utasok is jól érezzék magukat a  busz indulásáig.

Jól is éreznénk magunkat itt Baján is ha, a busz legalább negyed órával előbb beállna az induló állásba és az utasok érkezés sorrendjében szállhatnának fel rá. Így nem volna tumultus, hogy ötven ember csak az első ajtón egyszerre akar felmenni és helyet foglalni arra a 38üllésre. Így nem lehet előre engedni az öregeket az állapotos kismamákat vagy betegeket sem. Még jó, hogy azt az egy sofőrt aki előre tolakszik az ott hagyott bezárt buszához előre engedik, mert ez ám a kultúra mifelénk.

Végig gondolva ezt az egyajtós felszállást, nem is értem itt mi szükség van ellenőrre, hiszen mindenkinek van bérlete és jegye. Így minket utasokat nem is tudnak ellenőrizni, hanem csak a buszvezetőt, hogy minden szabályt betartott-e.

Másik probléma:

Szekszárd-Baja útvonalon általában hétvégén utazok, vagy a siófoki vagy a veszprémi autóbuszokkal szoktam közlekedni. Télen nincs gond mert minden busz késik így már biztos, hogy nem érjük el a csatlakozást Hercegszántó felé. Nem is számítunk rá. Tavasztól őszig viszont úgy áll a helyzet, hogy azt a harminc km-t amit felénk a buszok cirka egy egész óra alatt tesznek meg (2013-ban is ez a technikai haladás), végig izguljuk az utat, mert  vagy egy vagy fél perccel korábban de ha Baján piros lámpát kapunk akkor inkább két perccel később érünk be, és a csatlakozó busz jó esetben megvár, de legtöbbször ha más sofőr van arra a vonalra beosztva akkor rendesen elindul, mi meg várhatunk az utazó társainkkal cirka egy órát. Nem sok ez az egy óra várakozás, ha jó az idő és kint el lehet lenni a peronon vagy sétálni a környéken. De nagyon hosszúnak tűnik akkor amikor rossz az idő.

A váróba nem nagyon megy be az utazó sem Baján sem Szekszárdon mert hétvégén rendszerint kibérelik a hajléktalanok. No azt a bűzt, amit azok ott maguk között elviselnek, azt nem kívánom senkinek, hogy a volán ezt miért tűri, miért huny szemet e fölött, hisz így csak az utazni vágyok fogynak, ezt tőlük kellene megkérdezni.

Talán ha olvasnák ezen véleményeket és akarnának is javítani a munkájuk színvonalán, akkor talán történne valami. De szerintem annyi fáradtságot nem vesznek, hogy az utazók véleményét elolvassák. Kötelező olvasmánynak kellene előírni az utasok véleményének elolvasását a vezérek számára és feleltetni őket, (ez csak a szubjektív véleményem.) röviden ennyi, ha Bajára jössz erre készülj.

Még talán annyit, hogy a széles peronra fákat ültettek, talán arra gondolva, hogy ha majd megnőnek (min.20 év), akkor majd páran alá állhatunk az időjárás szeszélyeinek kivédésére. Viszont egy fa nem csak felfelé, hanem lefelé is nő. Majd pár év múlva nyomja fel a térkövet, vagy a várónak az alapját repeszti meg, akkor kezdődnek majd a problémák. A fák helyett körbe napellenző tető védene is és jobban mutatna mint így.

A külső fa és virágágyás helyett pedig azt az ötven centimétert a közlekedő járatok szélesebbre hagyására hagyták volna, akkor a buszvezetőknek télen amikor csúszik az út, nem kellene jobbról és balról 1-2 cm oldaltávolságot tartva egyensúlyozni a busszal, hogy balesetet vagy kárt ne okozzon másnak illetve magának. Hiszen volna 15-20cm széles hely, ahol kényelmesen elfér. Sajna a tervezők így álmodták meg, mi meg ezt szívtuk meg.

üdv:calibra12

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek