Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A villamosvezető a főhibás?

Nem tudok egyszerűen szó nélkül elmenni amellett ami tegnap történt. Mint mindenki hallhatta, tegnap egy villamos elé lépett két nő, amire annak vészfékeznie kellett, a sofőr indulatosan kiszállva az egyik hölgyet pofán vágta. A arcon vágott nőről utólag kiderült, hogy 6 hónapos terhes.

Az index.hu hírportál megtalálta az érintett villamosvezetőt és a hölgyet. Mind a ketten nyilatkoztak, és ezek után az eddigi negatív kép kissé változott bennem. Az eddig gonosz és agresszív villamosvezetőről kiderült, hogy sokkolta az eset, a pofonvágást sajnálja. Gondolhatjuk, hogy nem ok nélkül történt mindez. Kezdhetjük azzal, hogy a nők azontúl, hogy hibáztak elkezdtek mutogatni a sofőrnek. Nem érezték magukat hibásnak aminek hangot is adtak.

A nő véleménye szerint nem voltak életveszélyben. Igaz leléptek a villamos elé, de amikor észlelték, hogy közel a jármű visszaléptek, tehát nem volt vészhelyzet. A sofőrt egy agresszív 120 kg-os férfinak látták, akinek semmilyen oka sem volt kiszállni és kioktatni őket. „Az egyáltalán nem igaz, hogy a vezető megmentette az életünket, hiszen visszaléptünk a padkára, mielőtt megállt. Ezt szemtanúk is megerősíthetik. Csak azért állította meg a villamost, hogy kitöltse rajtunk a dühét.” –fogalmazott a nő az index.hu-nak.

A nő védelmében annyit mondott, hogy sokat élt Nagy-Britanniában és jobbra nézett a bal helyett. Elismerte, hogy a jelzőlámpa piros jelzését nem vette figyelembe.

A sofőrt feljelentette az érintett hölgy a rendőrségen, a BKV az eset után azonnal felfüggesztette állásából.

Elítélek minden erőszakot főleg nők ellen, de jelen esetben nem csak a sofőr volt a hibás. Könnyen ítélkezünk és írjuk le a vezetőt (akinek valószínűleg az állásába fog kerülni az eset), de mind ezt azért tehetjük meg, mert nem történt baleset.

Mit mondanánk akkor, hogyha a nő a villamos alá került volna? A szerencse műve az is, hogy az utasok a vészfékezés következtében nem sérültek meg. Szomorú végkifejlet egy hibás döntéssorozatnak.

Szemtanúkat keresünk, akik látták/átélték az esetet, több szem többet lát. Mi a véleményed a sofőrről és a majdnem balesetet okozó nőről? Te hogy cselekedtél volna?

forrás:

-          Megszólalt a megpofozott terhes nő

-          Megszólalt a pofozkodó villamosvezető is

2 Tovább

Elmúlt két-hét történései

Lassan két hete nem került új bejegyzés az oldalra, ennek nagyon egyszerű okai voltak. Árvíz idején nem éreztük etikusnak azt, hogy a blogon napi híreket jelentessünk meg, elég sok rossz történt az országban nem akartuk, hogy az emberek hazaérve a rosszat olvassák. Nézzünk egy kis összefoglalót, mit történt az elmúlt 2 hétben, milyen új hírek láttak napvilágot.

Nyári szünet:

Menetrend változásra számítsunk minden tömegközlekedési eszköz esetében, mivel június 15-vel véget ért a tanév és elkezdődött a nyári szünet, a társaságok ritkítják a járataikat a megváltozott utaslétszám miatt.

MÁV menetrend ITT olvasható

BKV menetrend ITT olvasható

Kizárólag új szerelvények az M2-es metróvonalon:

A flottacsere lezajlott, a régi orosz kocsikat az új Alstom típusú szerelvények váltják. Az új kocsik mind esztétikában, kényelemben, zajterhelésben felülmúlja a régi metrókat, ezzel is növelve az utazás élményeit. Reméljük a hibák 100%-ban ki lettek javítva.

(Kép forrás:http://kiskovet.blog.hu)

Új trolibuszok:

Egy korábban megosztott levélben panaszkodott egy utas a trolik állapota miatt, amelyről kérdeztük a BKK-t, de sajnos nem válaszoltak –legalábbis azt hittük-. Új trolik megvásárlására írt ki tendert a BKK, a közel 20 milliárdos beszerzéssel kívánják lecserélni a 20 évnél idősebb járműveket.

Beléptető kapuk:

Elkezdte a budapesti közlekedési vállalat az M3-as metróvonal Corvin-negyed állomáson átmeneti jelleggel tesztelni a modern beléptető kapukat. Az utasok véleményét gyűjtik össze a használatról, amellyel a későbbi teljes kiépítés szeretnék a leghatékonyabban elvégezni. A kapuk használata nem kötelező –kikerülhető-, a jegyellenőrzést továbbra is ellenőrökkel végeztetik. A későbbiekben ezzel a megoldással is csökkenthető lesz az utas-ellenőr összetűzés.

(Kép forrás: http://cink.hu)

0 Tovább

Megálló trolik

Következő levél írója Pityu egy elkeserítő tapasztalatot oszt meg velünk. Érdekes kérdéseket vet fel, amit továbbítunk a BKK felé. Érthetetlen az „állandó” leeső áramszedő, az akkumulátoros megoldást is látatlanban is támogatom! A kép csak illusztráció.

Üdv!

Nem egy konkrét esetről írok, inkább általánosságban megállapított tényről ami engem nagyon dühít.

Troli egy környezetbarát közlekedési forma, halk, gazdaságok egy külön élményt nyújtó jármű. Na persze mindez csak akkor igaz, ha nem robban le. Vagy csak én vonzom a bajt, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet, de ha én trolival találkozok mindig megáll ergo „lerobban”.

Kedvencem ilyen szempontból a Stadionoknál a Kerepesi úton közlekedő trolik (75, 80, 80A). Mehetek kocsival, vagy közlekedhetek rajta annyi biztos, hogy leesik az áramszedője. Amennyiben kocsival vagyok 100%, hogy előttem teszi mindezt úgy, hogy a 3 sávból kettőt elfoglaljon. Miért írom ilyen biztosan amit írok? Mivel már vagy 10x előfordult az elmúlt 1-2 hónapban. A legviccesebb, hogy mindegy melyik oldalon vagyunk, 50-50% mind a két oldal hibás.

Biztosan van szakavatott ember, aki meg tudja mondani, hogy miért történik mindez, én laikusként csak annyit látok, „hogy már megint megállt”.

Kiemeltem a Stadionokat pedig nem csak itt találkozom hasonlóval. Ott a Dózsa György út is, rendszerint tapasztalom, hogy a buszsávból átjövő trolinak leesik az áramszedője. Mondjuk az ottani megoldás egy vicc, a troli vezetőnek a külső sávból a belsőbe kell átlavíroznia, hogy le tudjon kanyarodni az Ajtósi Dürer sorra, mindezt zöld hullámban. Gyakorta áll meg a forgalom a troli miatt.

Nem tudom, hogy a jelenségnek mi az oka a BKK-nak biztosan van tudomása róla. A vezetékek, vagy a troli állapota lehet a ludas, mivel a vezetők az adott szakaszokon gyök 2-vel mennek, így a sebesség nem okolható. De legalább a trolikban lenne valamilyen akkumulátor, hogy azt a 10 méter meg tudja tenni és így két sávból csak egyet foglaljon el. Meddig marad ez még így? Legalább tudnám azt, hogy a BKK tisztában van a hibával és dolgozik a megoldásukon…

Pityu

0 Tovább

Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon

Érthetetlen késések a Budapest-Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonatjáratokon. Teri elmondása szerint, időjárástól függetlenül vissza-vissza térő apró késések tapasztalhatóak. A pályaudvarról történő késve indulás tényleg bosszantó. Gödöllőnél a vonat és HÉV közlekedése egyáltalán nincs összehangolva, amely miatt az utasok felesleges időkieséssel számolhatnak. A levelet és kérdéseinket továbbítottuk a MÁV és BKV illetékesei felé. Az eredeti levél a képeket nem tartalmazta.

 

Sziasztok!

Budapest–Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonattal utazok nap mint nap. Szerencsésen pár éve bevezették ezen a vonalon az új „piros” vonatokat. Megdicsérem a MÁV-ot a jegyemért ez a színvonal amit az új típusok képviselnek kiváló. Kevésbé dicséretes az a késési morál, ami ezen a szakaszon tapasztalható.

Alapesetben már azt sem értem, hogy miért fordulhat az elő, hogy a végállomásokról induló járatok késéssel indulnak. Leggyakoribb, hogy a Keletiből induló vonat 5 perc késéssel indul. Hogy kezdhetik késéssel már az elején? Valami nem stimmel a pályaudvaron, amit még mindig nem sikerült felfedniük és orvosolniuk.

Tendencia vélhető felfedezni, ugyanis van, hogy eltelik 1 hónap mindenfajta késés nélkül, de aztán két hétig minden alkalommal késik (legalábbis amikor én közlekedek). Megértem, hogyha az időjárás miatt történik a csúszás, de egy teljesen átlagos napon (időjárás tekintetében) nem tudom hova tenni a dolgot. Véletlenek összegzéséből adódhat?

Egy másik elképzelésem szerint, ami alól kivételt képez az indulás, magában a késés azért jön össze, mert a MÁV rosszul határozza meg a menetidőt. Nem lenne meglepő, hogyha így lenne, mivel Budapesten belül a vonat közel sem közlekedik azzal a sebességgel amivel közlekedhetne (gondolom a pálya állapota miatt). A késések általában nem nagyok, 5-10 perc szokott lenni, de mint előbb említettem periodikusan ismétlődően előjön, valami oka biztosan van.

A legrosszabb az egészben, hogy hektikusan változik, így alkalmazkodni sem lehet hozzá. Legyen mindig 10 perc a késés, így számolhatok vele, de az összevisszaság nem nyerő.

Szintén idetartozik, hogy a Gödöllői hév és a vonatközlekedést miért nem lehet összehozni? A hévvel érkezők mindig lekésik a vonatot, fordítva valamivel jobb a helyzet. Optimalizálással sok időt megspórolhatnának az utasoknak, és szerintem ez plusz kellemetlenséget sem okozna.

Teri

(A képek forrása: elvira.hu, 2013.05.27. napközben)

 

 
2 Tovább

Veszélyes kockaköves sínpár – A BKK válaszolt -

A napokban publikált levéllel kapcsolatban kérdeztük a BKK-t („Veszélyes állapotok”), amelyre péntek este teljeskörű magyarázattal a válasz megérkezett szerkesztőségünkhöz. Tamás egy veszélyes állapotra hívta fel a figyelmet, és értetlenségét fejezte ki a körülményekkel kapcsolatban. A BKK sajtóirodája egy részletes válaszlevélben megírta álláspontját, amelynek tartalmát módosítás nélkül leközlünk. Köszönjük az illetékeseknek a gyors és pontos válaszadást!

Tisztelt Blogszerkesztő!

A Kápolna utcát érintő blogbejegyzéssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbi tájékoztatást adja.

Az 1994 őszén megszüntetett 36-os villamos pályájára az esetleges jövőbeni igények miatt a villamospálya tulajdonosa és üzemeltetője, a BKV nem kért bontási engedélyt. A pálya fenntartását – a balesetveszélyes helyeket szem előtt tartva – a költségminimumra törekedve igyekezett ellátni, ezért csak kisebb javítások fordultak elő a rendszeres villamosközlekedés leállítása óta. A Kápolna utcában lévő pályaszakaszt a BKV rendkívüli helyzetekben 2003-ig használta villamosok félreállítására, fordítására. A Kápolna utca a 3-as villamosvonal felújítása során a közeljövőben újra szerepet kap majd a villamosközlekedésben. A Kőrösi Csoma Sándor úti pályafelújítás idejére a 28-as villamosok végállomása a Kápolna utcában lesz, ahol a 3-as vonal rekonstrukciója keretében beépül egy új visszafogó váltó a Martinovics tér és a Kőrösi Csoma Sándor út közötti szakaszon. Ez a szakasz szolgál majd később operatív esetekben a szerelvények félreállítására, fordítására.

A Martinovics tér és a Kápolna tér közti nagykockaköves vágányzóna a Kápolna utca jövő évben esedékes felújítása keretében a Thököly úthoz hasonlóan aszfaltburkolatot kap, ezáltal megszűnik majd az út rendezetlen állapota.

A 95-ös járaton továbbra is az Ikarus 412-es és 260-as típusú autóbuszokat tervezzük üzemeltetni. Ennek oka az, hogy a budai vonalak többségén álltak forgalomba a BKV használtan beszerzett Mercedes Citaro és Volvo típusú nagy teljesítményű, alacsonypadlós buszai, amelyek a hegyvidéki járatokon is megfelelően tudnak közlekedni. Az autóbuszok forgalomba állításával részben magaspadlós, részben Ikarus 412 típusú alacsonypadlós járművek kerültek kiváltásra, utóbbiak az új Citaro 2 típusú járművek egy részével a pesti kerületekben növelik az akadálymentes szolgáltatási részarányt.

Ugyanakkor örömmel tájékoztatjuk, hogy 95-ös buszon már június hónaptól kezdődően növeljük az alacsonypadlós járművek (Ikarus 412 típus) arányát. Jelenleg hétköznapokon a menetrendi kilométerben mért teljesítménynek 39,7%-át alacsonypadlós járművek nyújtják ezen a vonalon, ám június 1-től ez az arány 54,3%-ra növekszik majd. Ezen arányok megfelelnek a város többi vonalán alkalmazott értékeknek.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

1 Tovább
12
»

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek