Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Még mindig durván késik a MÁV

Az előző héten publikált - A MÁV megint bekavart – című bejegyzésünket továbbítottuk a MÁV illetékesei felé, de választ még nem kaptunk. Az állapotok nem változtak, és panasz írója újabb felháborító esetet oszt meg velünk adott vonatszakaszon (Gödöllő – Keleti). Ági elmondása szerint a vonat mindig késik és úgy gondolja, hogy nem ezért a kiszámíthatatlanságért veszi meg a méregdrága havi vonatbérletét.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nincs egy hete, hogy megírtam panaszomat a Gödöllő - Keleti vonatszakaszon tapasztaltakról. Nem tudom sikerült-e továbbítanotok az illetékeseknek, de mivel nem változott semmi, sőt!!! rosszabb lett a közlekedés, ezért újra írok, mert amit ma tapasztaltam elfogadhatatlan és továbbra is káosz uralkodik.

A mai napon azaz 2013. augusztus 12-én sokáig kellett dolgoznom Gödöllőn, utána még egyéb elintéznivalóim is voltak a városban, és a menetrend szerinti Eger - Keleti között közlekedő 20:51-es gödöllői indulású vonattal szerettem volna hazaindulni. Akik nem olvasták előző levelemet azoknak szól, hogy a MÁV változtatott a vonattípusokon és azóta teljes káosz uralkodik a szakaszon.

A vonat ismételten késett ezúttal 34 (azaz harmincnégy) percet. Nem mintha eddig nem késtek volna, de a 10-15-20 perces késéseken már fent sem akadok (ennyi mindig összejön).

Különösen dühítő és felháborító, hogy mindez ilyen későn történik, az eredetileg fél tízre Keletibe érő vonat, tíz után érkezett meg, és a onnan még tovább kellett utaznom, amit ilyen későn már nem szeretek. Örülnék neki, hogyha a méregdrága jegyemért cserébe, tartható menetrendet kapnék.

Könyörgöm, kalkulálják be, változtassák meg a menetidőt, de ez így nem működik a XXI. században!!! A kiszámíthatatlanság bosszant a leginkább, mert ha tudom, hogy ennyit késik, másképpen kalkulálok, gondolom utastársaim is hasonlóan vélekednek ez ügyben.

Nyomatékosan kérem a MÁV szakembereit, hogy módosítsák úgy a menetrendet, hogy az tarható legyen!!!

Üdvözlettel:

Ági

0 Tovább

A MÁV megint bekavart

Változatott a MÁV és utasok tömegének okozott kellemetlenséget, legalábbis Ági leveléből ez szűrhető le. Többször foglalkoztunk a Keleti – Gödöllő között közlekedő vonatokról és a késésekről, ezek szerint a MÁV megoldást még nem talált. A panaszt továbbítjuk a MÁV felé.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Szeretném mai tapasztalataimat megosztani veletek és az olvasóitokkal mivel már foglalkoztatok a negatív élményemet szolgáltató szakasszal. Nem másról lenne szó, mint a Keleti-Gödöllő közötti vonatszakaszról. Augusztus elsejétől változott a menetrend amivel még nem is lenne probléma. „Jó” utas lévén előre tájékozódtam, hogyan módosult a nap mint nap használt vonatjárataim, elsőre nem láttam semmi különbséget, csak az indulási és érkezési időt figyeltem, a vonattípusok módosulása fel sem tűnt.

A hónap elején a peronon vártam a szokásos vonatomra amikor nagy meglepetés ért, az „új” piros és nem mellesleg légkondis vonat helyett egy régi érkezett. Gondoltam valami miatt kiesett egy járat és ezért a változás. Utána visszaúton is régi érkezett ami már gyanússá vált. Utánanéztem…

A vonatoknál bevezették az IC és országos elnevezésű vonatot és minden harmadik maradt csak elővárosi. Ez azért fontos, mert bár szégyen de csak az elővárosi vonatoknál jár új vonat, a hosszú távú IC-n ezt a kényelmet nem lehet igénybe venni.

Bocsánat, hogyha túlzottan részletesen írom le a körülményeket, de fontos, hogy mindenki megértse mit jelent a kényelem és a nyári melegben az új vonatok által nyújtott légkondi megléte. Többedmagammal együtt napi szinte használjuk ezt a szakaszt munkába járásra. Nem lenne probléma a régi vonat (régóta járok ezen a szakaszon, nem volt mindig klíma, túlélem). A baj az, hogy változtatták a menetrendben a távolságokat is, így az így is késő vonatokat (ami csak Keleti-Hatvan szakaszon járt) hosszabb szakaszra tették és így még nagyobb késésnek tették ki (vagy éppen az utasokat). Mert sajnos ma a MÁV-nál nem biztosított a pontos közlekedés.

Panasszal élnék a módosítás és a tűrhetetlen késések miatt. Ma 2013. augusztus 6-án a 16:44-es gödöllői érkezésű vonat késett több mint 30 percet ezt tetőzte a 35 fok meleg és persze régi vonat érkezett. Elfogadhatatlan, az ember így nem tud tervezni (vagyis tud + 1 órával). Nem ezért fizetem a méregdrága jegyet. Ráadásul nem is esett hó vagy eső (aminél az eddigi tapasztalataim alapján garantálható a fél órás csúszás), igen meleg van, de így kiszúrni a napi szinte ingázó emberekkel más megoldását már elképezni sem tudok.

Kérlek továbbítsátok a panaszom az illetékeseknek!

Köszönettel:

Ági

1 Tovább

Internetes jegyvásárlás - a MÁV válaszolt-

Korábban publikált utas panaszával kapcsolatban - Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál- válaszolt a MÁV. Árvíz volt, a pénz is visszajár eddig minden jó, de az utas panaszának csak egy részére kaptunk magyarázatot. Interneten és a médián keresztül folyamatos tájékoztatás volt ez igaz, de az állomáson várakozókat miért nem lehetett tájékoztatni?

Tisztelt Szerkesztő Úr!

A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának eljuttatott olvasói levelet köszönettel megkaptuk, azzal kapcsolatban az alábbiakról kívánjuk tájékoztatni.

A blogbejegyzésben szereplő eset, a június eleji árvíz miatt kialakult helyzettel hozható összefüggésbe. Az áradó Duna a Budapest – Hegyeshalom vasútvonalon megrongálta a vasúti infrastruktúrát, aminek következményeként sebességkorlátozásokat, és pótlóbuszos közlekedési rendet vezetett be a Vasúttársaság. A megváltozott közlekedési lehetőségekről, az árvíz kapcsán bevezetett rendkívüli menetrendről, a menetjegyek visszatérítésének módjáról honlapunkon, valamint a média bevonásával folyamatosan tájékoztattuk az utazóközönséget. A folyamatosan frissített tájékoztató anyagokat honlapunk hírarchívumában, a kereső mezőben az „árvíz” szó beírásával, illetve az alábbi elérési útvonalra kattintva is megtekintheti:

http://www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=%E1rv%EDz

Bár sajnálatos módon, a felár megfizetésével igénybe vehető járatokra vonatkozó módosításokat nem sikerült minden vonat esetében az elektronikus menetrendbe átvezetni, a hozzánk pótjegyük kapcsán visszatérítési igénnyel fordulóknak a visszatérítést utólagosan biztosítottuk. Javasoljuk, hogy az olvasói levelet küldő Utasunk is küldje meg Ügyfélszolgálatunk bármely elérhetőségére pótjegyét és annak kapcsán a szükséges intézkedéseket megtesszük.

Az érintett jegyet megküldheti a H - 1426 Budapest, Pf.: 56. postacímünkre, illetve leadhatja az Önnek legmegfelelőbb Személyes Ügyfélszolgálati pontunkon. A Személyes Ügyfélszolgálatok címeit az alábbi linkre kattintva megtekintheti:

Személyes ügyfélszolgálat :: MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Kihasználva a lehetőséget, Ügyfélszolgálatunk a természeti katasztrófa helyzet következményeként felmerült kellemetlenségek és kényelmetlenségek kapcsán ezúton is sajnálatát fejezi ki az Utazóközönség részére.

Üdvözlettel:

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

0 Tovább

Babakocsistul borult az anyuka, nem érdekelt senkit

Pár hónapja történt az eset, amikor Adrienn kisgyerekével a babakocsiban utazott a 4-es villamoson. A helyet nem adták át neki, így kénytelen volt állni. A villamosvezető hirtelen erőset fékezett ami következtében elesett és a babakocsi is felborult és megsérült, szerencsés véletlennek köszönhető, hogy a gyermekének nem esett baja. A villamosvezető nem tett semmit, de az utasok is mélán nézték, ahogyan a szétszóródott dolgokat összeszedi. Panaszát továbbítjuk a BKK illetékesei felé, mivel a sérüléseken kívül anyagi kára is keletkezett.

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Enyhén szólva nagyon kellemetlen és felháborító utazásban volt részünk a mai napon, 2013. 04. 16-án utaztam a 4-es villamoson Újbuda központ irányába a nyugati tér irányából egy éves kisfiammal, babakocsival!

A villamos tele volt természetesen, mi a babakocsisoknak kijelölt helyen voltunk, szabályosan közlekedve! Ülni esélytelen volt, hiába kisgyerekkel lévén. Ahogyan az oktogonhoz ért a villamos, a megállót elhagyva cc.13.05 perckor a vezető hirtelen, váratlanul hatalmas fékezést hajtott végre, melynek következtében elestem, a babakocsi is borult, egy helyen kiszakadt az anyag, és letört az összecsukást szolgáló kar, mivel be volt csatolva a baba, így a szerencsétlenségben, ez védte meg.

A babakocsi aljában található kosárból kiszóródott minden poggyászunk, az apró dolgoktól kezdve a nagyokig minden-minden, gyümölcs, játékok, , kanál, bkv jegy, ruhák, winchester is benne volt, hazajöttünk végre, kipróbáltam volna és az ütés következtében nem pörög fel és nem működik.

Nálam volt egy laptop, ahogyan elestem, természetesen leesett a padlóra ez is, olyan sérülést kapott, amitől működésképtelenné vált.
Ruházatomban, a farmeromban is maradandó sérülés következett be.
A vezető az eset megtörténte után semmit nem mondott be, nem kérdezett, hogy esett-e valakinek bármi baja, pedig többen is elestek a fékezés következtében, vezette tovább a villamost, mintha mi sem történt volna! Ehhez a hozzáálláshoz egyszerűen nem találok szavakat

Teszem fel a kérdést, hogyan szálljak fel villamosra a jövőben nyugodt szívvel a kisfiammal? Olyan maradandó sérülést is kaphat bármelyikünk, amiből nem gyógyulhat meg az ember,ennyire figyelmetlen legyen egy villamosvezető, hogy bárki megsérülhet, különösen egy egyéves baba, aki még nem tud semmit csinálni és nem tud védekezni! Jövőben nem is merek felszállni a fiammal a járműre, hiszen annyira megijedtem és annyira féltem az ilyen esetektől!!

Nagyon szomorú vagyok és még most sem nyugodtam meg a történtek után.
Villamos száma: 2010

Kérem az eset alapos kivizsgálását és kártérítést.

Tisztelettel
Adrienn

2 Tovább

Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál

Járatmódosítások, változások mindig is voltak és lesznek. A következő levél egy az interneten vásárolt jegy és az érte kapott szolgáltatásokról szól. Az utas panasza jogos, hiszen fizetett egy szolgáltatásért amit nem kapott meg. Így vásároljunk az interneten? Az utasok tájékoztatása még mindig siralmas. Kérdéseinket, és a történetet továbbítottuk a MÁV illetékeseinek, amennyiben válasz érkezik, módosítás nélkül leközöljük.

2013. jún. 21-én Budapest, Keleti pu.-ról utaztam Sopronba. Menetjegyemet a modern technika vívmányait kihasználva pár nappal előbb interneten megvettem. Az utazás napján a pályaudvaron kinyomtattam a menetjegyet, eddig minden sima ügy. A kálvária itt kezdődött. A vonat indulási ideje 10 óra 10 perc, vonat sehol, információs táblán semmi, peronon összegyűlve az ideges, forróságtól megviselt már több órája utazó utasok, egyre türelmetlenebbül próbáljuk kideríteni a késés okát. Egyik utastárs el az információra, ahol közli a hölgy, hogy a vonat 10.38-kor indul, nem IC, sebes vonat lesz, helyjegy, klíma nélkül, és valószínű, hogy Tatabányától Győrig autóbusszal kell utazni, majd Győrben visszaszállni a vonatra. A 10.38-as idő helyett 11.25-kor indult el a vonat. A kalauz semmilyen tájékoztatást nem adott. Sopronba 15.30-kor érkezetünk, fáradtan, izzadtan, csalódottan. A máskor 2 óra 30 perces utazásból így lett 4 óra.

Kérdéseim:

Miért nem volt sehol a tájékoztató tábla, hangos bemondó, személyzet pontos tájékoztatása?

Az internetes felület miért nem tiltja le a hely/pótjegy vásárlást, amikor a valóságban nem lehet igénybe venni? Visszafelé ugyanezen a tortúrán fogok átesni, mert még mindig nem állt helyre a vonat közlekedés. Nem fogom tudni visszakapni a helyjegy, a gyorsvonat illetve a személyvonat ára közti különbözete, mert interneten vásároltam, de a kalauz nem tudott igazolást adni, így szóba sem áll velem senki.

A tanulságok: Soha többet nem vásárolok interneten jegyet.

Visszafogok állni a buszos utazásra, mert ott legalább van választási lehetőségem, hogy szeretnék-e forró, huzatos, csattogó járművön utazni, vagy sem.

A MÁV internetes felületén semmilyen tájékoztatás nincs fenn. Azt hiszem nem csak mondani, hanem kell is azért tenni, hogy az utasok visszaszokjanak a vonatra. A MÁV ezen a napon nagyon megdolgozott érte!

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek