Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál

Járatmódosítások, változások mindig is voltak és lesznek. A következő levél egy az interneten vásárolt jegy és az érte kapott szolgáltatásokról szól. Az utas panasza jogos, hiszen fizetett egy szolgáltatásért amit nem kapott meg. Így vásároljunk az interneten? Az utasok tájékoztatása még mindig siralmas. Kérdéseinket, és a történetet továbbítottuk a MÁV illetékeseinek, amennyiben válasz érkezik, módosítás nélkül leközöljük.

2013. jún. 21-én Budapest, Keleti pu.-ról utaztam Sopronba. Menetjegyemet a modern technika vívmányait kihasználva pár nappal előbb interneten megvettem. Az utazás napján a pályaudvaron kinyomtattam a menetjegyet, eddig minden sima ügy. A kálvária itt kezdődött. A vonat indulási ideje 10 óra 10 perc, vonat sehol, információs táblán semmi, peronon összegyűlve az ideges, forróságtól megviselt már több órája utazó utasok, egyre türelmetlenebbül próbáljuk kideríteni a késés okát. Egyik utastárs el az információra, ahol közli a hölgy, hogy a vonat 10.38-kor indul, nem IC, sebes vonat lesz, helyjegy, klíma nélkül, és valószínű, hogy Tatabányától Győrig autóbusszal kell utazni, majd Győrben visszaszállni a vonatra. A 10.38-as idő helyett 11.25-kor indult el a vonat. A kalauz semmilyen tájékoztatást nem adott. Sopronba 15.30-kor érkezetünk, fáradtan, izzadtan, csalódottan. A máskor 2 óra 30 perces utazásból így lett 4 óra.

Kérdéseim:

Miért nem volt sehol a tájékoztató tábla, hangos bemondó, személyzet pontos tájékoztatása?

Az internetes felület miért nem tiltja le a hely/pótjegy vásárlást, amikor a valóságban nem lehet igénybe venni? Visszafelé ugyanezen a tortúrán fogok átesni, mert még mindig nem állt helyre a vonat közlekedés. Nem fogom tudni visszakapni a helyjegy, a gyorsvonat illetve a személyvonat ára közti különbözete, mert interneten vásároltam, de a kalauz nem tudott igazolást adni, így szóba sem áll velem senki.

A tanulságok: Soha többet nem vásárolok interneten jegyet.

Visszafogok állni a buszos utazásra, mert ott legalább van választási lehetőségem, hogy szeretnék-e forró, huzatos, csattogó járművön utazni, vagy sem.

A MÁV internetes felületén semmilyen tájékoztatás nincs fenn. Azt hiszem nem csak mondani, hanem kell is azért tenni, hogy az utasok visszaszokjanak a vonatra. A MÁV ezen a napon nagyon megdolgozott érte!

0 Tovább

Egy alkalmazott tapasztalatai (MÁV)

Túlterheltek a pénztárosok és az utasok azt hiszik, hogy a jegyvásárlás mellett panaszirodaként is működnek. Ők is csak meglévő információkkal dolgoznak és a rendszer sem a legjobb. A késésekről nem tehetnek, miért rajtuk verik el a balhét? Korábbi levelünkre („Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”) reagál egy névtelenségét kérő MÁV alkalmazott.

Tisztelt tömegközlekedjünk blog!

Olvasom rendszeresen a híreiteket, csak egy levélhez szeretnék hozzászólni, amit épp most olvastam. (nevemet nem szeretném publikussá tenni)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igen, minden esetben mindenki számolja meg a visszakapott pénzt, és a jegyét is nézze meg!
Nagy forgalmú állomáson mikor a pénztáros 15 percen belül a negyvenedik jegyet nyomtatja, nem feltétlenül ellenőrzi azt amit kiadott. (itt jegyezném meg hogy megszűnt a menettérti jegy (retúr) 100 km alatt, tehát kap az utas egy jegyet oda és egyet vissza) Mivel az útirány alap esetben a gépen automatikusan azaz induló állomás ahol éppen a pénztáros dolgozik, az utas megmondja hová kéri, és ha kér vissza is, akkor kettő gomb megnyomásával a pénztáros megfordítja az útvonalat, tehát vissza felé is kap egy jegyet.

Sajnos előfordul hogy nem nyomja meg elég erősen a vissza fordító gombot, és kinyomtatja ugyan úgy, oda kétszer. A másik amikor az utas nem egyértelműen mondja hogy vissza is kéri a jegyet! Többször hallottam ezeket a mondatokat: "- Kettőt kérek Budapestre és vissza!-" na ez egy pénztárosnak azt jelenti hogy kettő fő utazik oda és vissza. Annak az utasnak viszont (mivel nincs 100 km alatt retúr) azt jelentette hogy az egyiket oda a másikat vissza EGY főre!

Legtöbb esetben ha nem a megfelelő jegyet kapja az utas akkor normálisan szól, és nincs probléma javítjuk a dolgot! Akkor adódik a legtöbb gond, amikor azt hiszi az utas (tisztelet a kivételnek) hogy a pénztáros felelős a vonatkésért, meg azért hogy éppen többen állnak a sorban mint átlagosan szoktak és miért kapja a fizetését ha nem tudja a munkáját elvégezni, mert még egy jegyet sem tud rendesen kiadni.

Sajnos minden ember hibázik, de ha nekem a boltban véletlenül egy kenyér helyett kettőt ütnek be nem kezdek anyázni, mert tévedni emberi dolog! Szomorú vagyok amiatt hogy az emberek nem figyelnek egymásra, egyre többen lenézik a "magasabb pozícióban lévők", a náluk "alacsonyabb" munkakörben dolgozókat... (személyes tapasztalat).

Köszönöm, hogy elolvastátok, további sok sikert!
Szép napot, Sziasztok!

0 Tovább

A busz vészfékezett az autós elhajtott

Az esettel kapcsolatban kerestük a BKK illetékeseit, akik segítően álltak rendelkezésünkre. A Ferenciek terénél egy autós szabálytalanul bevágott az 7E jelzésű autóbusz elé, a sofőr vészfékezésre kényszerült az ütközés elkerülése érdekében ami következtében több utas is megsérült. A szabálytalankodó autós segítségnyújtás nélkül továbbhajtott, ezért kérik azok jelentkezését akik szemtanúi voltak az esetnek, vagy a kocsi hollétéről, vezetőjéről tudnak valamilyen információval szolgálni. Az esetről készült videót és a BKK közleményét megosztjuk.

Frissítés: A VT-Transman közleményét is megosztjuk az esetről.

 

BKK közleménye:

Az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült a buszvezető

A baleset tanulságait, a hasonló esetek forgalomtechnikai módosításokkal történő elkerülésének lehetőségeit vizsgáljuk. Egyben kérjük az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében a személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell.

2013. június 18-án este fél hét után a fővárosban az V. kerület Kossuth Lajos utca – Városház utca kereszteződésénél, a megállóhelyről a budai végállomás felé induló, egyik 7E jelzésű autóbusz előtt közvetlenül a Városház utcába kanyarodott egy addig vele párhuzamosan közlekedő személygépkocsi. Az autóbusz vezetője az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült. A vészfékezés következtében az autóbuszon tartózkodó személyek közül nyolc utasunk könnyebben, jellemzően az elesésből származó sérüléseket szenvedett. A személyautó elhagyta a helyszínt.

A Budapesti Közlekedési Központ teljes körű vizsgálatot rendelt el. A figyelmetlen, sok esetben a KRESZ szabályait figyelmen kívül hagyó autósokkal és gyalogosokkal történő ütközések sok esetben a tömegközlekedési járművek több éves tapasztalattal rendelkező gépjárművezetők józanságának, türelmének és figyelmének köszönhetően kerülhetők el, azonban ilyen helyzetben vészfékezések történhetnek. Az utasoknak minden körülmények között – akár álló akár ülő helyzetben – folyamatosan, stabilan szükséges kapaszkodniuk a busz belső terében, hiszen egy figyelmetlen autós miatt vészfékezés bármikor előfordulhat. A BKK és a buszokat üzemeltető VT-Transman sajnálja a történteket, és ezúton kéri az utazóközönség közreműködését abban, hogy figyelmesen, az alapvető utazási feltételeket felelősséggel szem előtt tartva utazzanak a tömegközlekedési eszközökön a hasonló esetek elkerülése végett, és az utazók minden helyzetben és körülmények között adják át az ülőhelyüket a kismamáknak, valamint idős utasoknak, akik egy ilyen helyzetben védettebben utazhatnak ülve.

A BKK kéri az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében felelős személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell. Köszönjük közreműködésüket!

Budapest, 2013. június 19.

Budapesti Közlekedési Központ

 

VT-Transman közleménye:

A baleset elkerülése érdekében fékezett intenzíven az autóbusz vezetője

Többen megsérültek kedden este a 7E jelzésű buszon, amikor a Ferenciek terénél lévő megállóból szabályosan induló csuklós busz elé hirtelen bevágott egy zöld színű személygépkocsi.

A járművezető elmondása szerint, 18:32-kor a megállóból kiindulva, a buszsávban pár méter megtétele után, a másik sávból vágott be elé a személygépjármű. Az autóbusz vezetője a baleset megelőzése érdekében intenzív fékezést hajtott végre, így ütközés nem történt, de a buszon utazók közül sokan egyensúlyukat vesztették és elestek. A kiérkező mentősöknek 3 személy jelezte, hogy sérülést szenvedett, őket kórházba szállították. A baleset helyszínére a BKK helyszínelői is azonnal a kimentek és a sérült utasok adatait felvették. A jelenlegi információk szerint a mai napon még több ember fordult orvoshoz, ugyanis csak később, a helyszínt elhagyva észlelték, hogy sérüléseket szenvedtek.

A busz biztonsági kameráinak felvételein jól látszódik, hogy a személyautó vezetője irányjelzőt nem használt, és sebességcsökkentés nélkül tovább hajtott. A vizsgálatok azt mutatják, az autóbusz vezetője jól mérte föl a helyzetet és helyesen döntött az intenzív fékezés mellett, hiszen egy ütközés több és komolyabb sebesülést okozhatott volna. A kamerafelvételek, amelyeken jól látható a személygépkocsi rendszáma, átadásra kerültek a BRFK-nak, akik megindíthatják az eljárást a cserbenhagyó ellen.

Az autóbuszt üzemeltető VT-Transman Kft. sajnálatát fejezi ki az esettel kapcsolatban, a sérülést szenvedett utasoknak pedig mihamarabbi felépülést kíván!

Budapest, 2013. június 19.

VT-Transman Kft.

 
0 Tovább

Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon

Érthetetlen késések a Budapest-Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonatjáratokon. Teri elmondása szerint, időjárástól függetlenül vissza-vissza térő apró késések tapasztalhatóak. A pályaudvarról történő késve indulás tényleg bosszantó. Gödöllőnél a vonat és HÉV közlekedése egyáltalán nincs összehangolva, amely miatt az utasok felesleges időkieséssel számolhatnak. A levelet és kérdéseinket továbbítottuk a MÁV és BKV illetékesei felé. Az eredeti levél a képeket nem tartalmazta.

 

Sziasztok!

Budapest–Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonattal utazok nap mint nap. Szerencsésen pár éve bevezették ezen a vonalon az új „piros” vonatokat. Megdicsérem a MÁV-ot a jegyemért ez a színvonal amit az új típusok képviselnek kiváló. Kevésbé dicséretes az a késési morál, ami ezen a szakaszon tapasztalható.

Alapesetben már azt sem értem, hogy miért fordulhat az elő, hogy a végállomásokról induló járatok késéssel indulnak. Leggyakoribb, hogy a Keletiből induló vonat 5 perc késéssel indul. Hogy kezdhetik késéssel már az elején? Valami nem stimmel a pályaudvaron, amit még mindig nem sikerült felfedniük és orvosolniuk.

Tendencia vélhető felfedezni, ugyanis van, hogy eltelik 1 hónap mindenfajta késés nélkül, de aztán két hétig minden alkalommal késik (legalábbis amikor én közlekedek). Megértem, hogyha az időjárás miatt történik a csúszás, de egy teljesen átlagos napon (időjárás tekintetében) nem tudom hova tenni a dolgot. Véletlenek összegzéséből adódhat?

Egy másik elképzelésem szerint, ami alól kivételt képez az indulás, magában a késés azért jön össze, mert a MÁV rosszul határozza meg a menetidőt. Nem lenne meglepő, hogyha így lenne, mivel Budapesten belül a vonat közel sem közlekedik azzal a sebességgel amivel közlekedhetne (gondolom a pálya állapota miatt). A késések általában nem nagyok, 5-10 perc szokott lenni, de mint előbb említettem periodikusan ismétlődően előjön, valami oka biztosan van.

A legrosszabb az egészben, hogy hektikusan változik, így alkalmazkodni sem lehet hozzá. Legyen mindig 10 perc a késés, így számolhatok vele, de az összevisszaság nem nyerő.

Szintén idetartozik, hogy a Gödöllői hév és a vonatközlekedést miért nem lehet összehozni? A hévvel érkezők mindig lekésik a vonatot, fordítva valamivel jobb a helyzet. Optimalizálással sok időt megspórolhatnának az utasoknak, és szerintem ez plusz kellemetlenséget sem okozna.

Teri

(A képek forrása: elvira.hu, 2013.05.27. napközben)

 

 
2 Tovább

Veszélyes kockaköves sínpár – A BKK válaszolt -

A napokban publikált levéllel kapcsolatban kérdeztük a BKK-t („Veszélyes állapotok”), amelyre péntek este teljeskörű magyarázattal a válasz megérkezett szerkesztőségünkhöz. Tamás egy veszélyes állapotra hívta fel a figyelmet, és értetlenségét fejezte ki a körülményekkel kapcsolatban. A BKK sajtóirodája egy részletes válaszlevélben megírta álláspontját, amelynek tartalmát módosítás nélkül leközlünk. Köszönjük az illetékeseknek a gyors és pontos válaszadást!

Tisztelt Blogszerkesztő!

A Kápolna utcát érintő blogbejegyzéssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbi tájékoztatást adja.

Az 1994 őszén megszüntetett 36-os villamos pályájára az esetleges jövőbeni igények miatt a villamospálya tulajdonosa és üzemeltetője, a BKV nem kért bontási engedélyt. A pálya fenntartását – a balesetveszélyes helyeket szem előtt tartva – a költségminimumra törekedve igyekezett ellátni, ezért csak kisebb javítások fordultak elő a rendszeres villamosközlekedés leállítása óta. A Kápolna utcában lévő pályaszakaszt a BKV rendkívüli helyzetekben 2003-ig használta villamosok félreállítására, fordítására. A Kápolna utca a 3-as villamosvonal felújítása során a közeljövőben újra szerepet kap majd a villamosközlekedésben. A Kőrösi Csoma Sándor úti pályafelújítás idejére a 28-as villamosok végállomása a Kápolna utcában lesz, ahol a 3-as vonal rekonstrukciója keretében beépül egy új visszafogó váltó a Martinovics tér és a Kőrösi Csoma Sándor út közötti szakaszon. Ez a szakasz szolgál majd később operatív esetekben a szerelvények félreállítására, fordítására.

A Martinovics tér és a Kápolna tér közti nagykockaköves vágányzóna a Kápolna utca jövő évben esedékes felújítása keretében a Thököly úthoz hasonlóan aszfaltburkolatot kap, ezáltal megszűnik majd az út rendezetlen állapota.

A 95-ös járaton továbbra is az Ikarus 412-es és 260-as típusú autóbuszokat tervezzük üzemeltetni. Ennek oka az, hogy a budai vonalak többségén álltak forgalomba a BKV használtan beszerzett Mercedes Citaro és Volvo típusú nagy teljesítményű, alacsonypadlós buszai, amelyek a hegyvidéki járatokon is megfelelően tudnak közlekedni. Az autóbuszok forgalomba állításával részben magaspadlós, részben Ikarus 412 típusú alacsonypadlós járművek kerültek kiváltásra, utóbbiak az új Citaro 2 típusú járművek egy részével a pesti kerületekben növelik az akadálymentes szolgáltatási részarányt.

Ugyanakkor örömmel tájékoztatjuk, hogy 95-ös buszon már június hónaptól kezdődően növeljük az alacsonypadlós járművek (Ikarus 412 típus) arányát. Jelenleg hétköznapokon a menetrendi kilométerben mért teljesítménynek 39,7%-át alacsonypadlós járművek nyújtják ezen a vonalon, ám június 1-től ez az arány 54,3%-ra növekszik majd. Ezen arányok megfelelnek a város többi vonalán alkalmazott értékeknek.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

1 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek