Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Optimális kihasználtság = tömeg?

Nem tűntünk el, csak nem jött levél, amit kitehettünk volna és ezzel válaszoltunk a következő levél írójának első kérdésére. A többire mi nem tudunk válaszolni, de érdekes a problémafelvetés. Mit jelent az optimális kihasználtság? Szerintünk 100%-os kihasználtságot, de Milán leírása alapján a BKK-nak ez 150%-ot jelent. Mindenki látott már zsúfolt buszt, gondoljuk el, hogy minden reggel egy ilyennel kell közlekednünk. Meddig bírnánk? Milán megosztja élményét:

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

A busz vészfékezett az autós elhajtott

Az esettel kapcsolatban kerestük a BKK illetékeseit, akik segítően álltak rendelkezésünkre. A Ferenciek terénél egy autós szabálytalanul bevágott az 7E jelzésű autóbusz elé, a sofőr vészfékezésre kényszerült az ütközés elkerülése érdekében ami következtében több utas is megsérült. A szabálytalankodó autós segítségnyújtás nélkül továbbhajtott, ezért kérik azok jelentkezését akik szemtanúi voltak az esetnek, vagy a kocsi hollétéről, vezetőjéről tudnak valamilyen információval szolgálni. Az esetről készült videót és a BKK közleményét megosztjuk.

Frissítés: A VT-Transman közleményét is megosztjuk az esetről.

 

BKK közleménye:

Az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült a buszvezető

A baleset tanulságait, a hasonló esetek forgalomtechnikai módosításokkal történő elkerülésének lehetőségeit vizsgáljuk. Egyben kérjük az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében a személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell.

2013. június 18-án este fél hét után a fővárosban az V. kerület Kossuth Lajos utca – Városház utca kereszteződésénél, a megállóhelyről a budai végállomás felé induló, egyik 7E jelzésű autóbusz előtt közvetlenül a Városház utcába kanyarodott egy addig vele párhuzamosan közlekedő személygépkocsi. Az autóbusz vezetője az összeütközés elkerülése érdekében vészfékezésre kényszerült. A vészfékezés következtében az autóbuszon tartózkodó személyek közül nyolc utasunk könnyebben, jellemzően az elesésből származó sérüléseket szenvedett. A személyautó elhagyta a helyszínt.

A Budapesti Közlekedési Központ teljes körű vizsgálatot rendelt el. A figyelmetlen, sok esetben a KRESZ szabályait figyelmen kívül hagyó autósokkal és gyalogosokkal történő ütközések sok esetben a tömegközlekedési járművek több éves tapasztalattal rendelkező gépjárművezetők józanságának, türelmének és figyelmének köszönhetően kerülhetők el, azonban ilyen helyzetben vészfékezések történhetnek. Az utasoknak minden körülmények között – akár álló akár ülő helyzetben – folyamatosan, stabilan szükséges kapaszkodniuk a busz belső terében, hiszen egy figyelmetlen autós miatt vészfékezés bármikor előfordulhat. A BKK és a buszokat üzemeltető VT-Transman sajnálja a történteket, és ezúton kéri az utazóközönség közreműködését abban, hogy figyelmesen, az alapvető utazási feltételeket felelősséggel szem előtt tartva utazzanak a tömegközlekedési eszközökön a hasonló esetek elkerülése végett, és az utazók minden helyzetben és körülmények között adják át az ülőhelyüket a kismamáknak, valamint idős utasoknak, akik egy ilyen helyzetben védettebben utazhatnak ülve.

A BKK kéri az eset szemtanúit, hogy jelentkezzenek, mivel a baleset bekövetkezésében felelős személygépkocsi vezetőjének szerepét vizsgálni kell. Köszönjük közreműködésüket!

Budapest, 2013. június 19.

Budapesti Közlekedési Központ

 

VT-Transman közleménye:

A baleset elkerülése érdekében fékezett intenzíven az autóbusz vezetője

Többen megsérültek kedden este a 7E jelzésű buszon, amikor a Ferenciek terénél lévő megállóból szabályosan induló csuklós busz elé hirtelen bevágott egy zöld színű személygépkocsi.

A járművezető elmondása szerint, 18:32-kor a megállóból kiindulva, a buszsávban pár méter megtétele után, a másik sávból vágott be elé a személygépjármű. Az autóbusz vezetője a baleset megelőzése érdekében intenzív fékezést hajtott végre, így ütközés nem történt, de a buszon utazók közül sokan egyensúlyukat vesztették és elestek. A kiérkező mentősöknek 3 személy jelezte, hogy sérülést szenvedett, őket kórházba szállították. A baleset helyszínére a BKK helyszínelői is azonnal a kimentek és a sérült utasok adatait felvették. A jelenlegi információk szerint a mai napon még több ember fordult orvoshoz, ugyanis csak később, a helyszínt elhagyva észlelték, hogy sérüléseket szenvedtek.

A busz biztonsági kameráinak felvételein jól látszódik, hogy a személyautó vezetője irányjelzőt nem használt, és sebességcsökkentés nélkül tovább hajtott. A vizsgálatok azt mutatják, az autóbusz vezetője jól mérte föl a helyzetet és helyesen döntött az intenzív fékezés mellett, hiszen egy ütközés több és komolyabb sebesülést okozhatott volna. A kamerafelvételek, amelyeken jól látható a személygépkocsi rendszáma, átadásra kerültek a BRFK-nak, akik megindíthatják az eljárást a cserbenhagyó ellen.

Az autóbuszt üzemeltető VT-Transman Kft. sajnálatát fejezi ki az esettel kapcsolatban, a sérülést szenvedett utasoknak pedig mihamarabbi felépülést kíván!

Budapest, 2013. június 19.

VT-Transman Kft.

 
0 Tovább

A villamosvezető a főhibás?

Nem tudok egyszerűen szó nélkül elmenni amellett ami tegnap történt. Mint mindenki hallhatta, tegnap egy villamos elé lépett két nő, amire annak vészfékeznie kellett, a sofőr indulatosan kiszállva az egyik hölgyet pofán vágta. A arcon vágott nőről utólag kiderült, hogy 6 hónapos terhes.

Az index.hu hírportál megtalálta az érintett villamosvezetőt és a hölgyet. Mind a ketten nyilatkoztak, és ezek után az eddigi negatív kép kissé változott bennem. Az eddig gonosz és agresszív villamosvezetőről kiderült, hogy sokkolta az eset, a pofonvágást sajnálja. Gondolhatjuk, hogy nem ok nélkül történt mindez. Kezdhetjük azzal, hogy a nők azontúl, hogy hibáztak elkezdtek mutogatni a sofőrnek. Nem érezték magukat hibásnak aminek hangot is adtak.

A nő véleménye szerint nem voltak életveszélyben. Igaz leléptek a villamos elé, de amikor észlelték, hogy közel a jármű visszaléptek, tehát nem volt vészhelyzet. A sofőrt egy agresszív 120 kg-os férfinak látták, akinek semmilyen oka sem volt kiszállni és kioktatni őket. „Az egyáltalán nem igaz, hogy a vezető megmentette az életünket, hiszen visszaléptünk a padkára, mielőtt megállt. Ezt szemtanúk is megerősíthetik. Csak azért állította meg a villamost, hogy kitöltse rajtunk a dühét.” –fogalmazott a nő az index.hu-nak.

A nő védelmében annyit mondott, hogy sokat élt Nagy-Britanniában és jobbra nézett a bal helyett. Elismerte, hogy a jelzőlámpa piros jelzését nem vette figyelembe.

A sofőrt feljelentette az érintett hölgy a rendőrségen, a BKV az eset után azonnal felfüggesztette állásából.

Elítélek minden erőszakot főleg nők ellen, de jelen esetben nem csak a sofőr volt a hibás. Könnyen ítélkezünk és írjuk le a vezetőt (akinek valószínűleg az állásába fog kerülni az eset), de mind ezt azért tehetjük meg, mert nem történt baleset.

Mit mondanánk akkor, hogyha a nő a villamos alá került volna? A szerencse műve az is, hogy az utasok a vészfékezés következtében nem sérültek meg. Szomorú végkifejlet egy hibás döntéssorozatnak.

Szemtanúkat keresünk, akik látták/átélték az esetet, több szem többet lát. Mi a véleményed a sofőrről és a majdnem balesetet okozó nőről? Te hogy cselekedtél volna?

forrás:

-          Megszólalt a megpofozott terhes nő

-          Megszólalt a pofozkodó villamosvezető is

2 Tovább

Elmúlt két-hét történései

Lassan két hete nem került új bejegyzés az oldalra, ennek nagyon egyszerű okai voltak. Árvíz idején nem éreztük etikusnak azt, hogy a blogon napi híreket jelentessünk meg, elég sok rossz történt az országban nem akartuk, hogy az emberek hazaérve a rosszat olvassák. Nézzünk egy kis összefoglalót, mit történt az elmúlt 2 hétben, milyen új hírek láttak napvilágot.

Nyári szünet:

Menetrend változásra számítsunk minden tömegközlekedési eszköz esetében, mivel június 15-vel véget ért a tanév és elkezdődött a nyári szünet, a társaságok ritkítják a járataikat a megváltozott utaslétszám miatt.

MÁV menetrend ITT olvasható

BKV menetrend ITT olvasható

Kizárólag új szerelvények az M2-es metróvonalon:

A flottacsere lezajlott, a régi orosz kocsikat az új Alstom típusú szerelvények váltják. Az új kocsik mind esztétikában, kényelemben, zajterhelésben felülmúlja a régi metrókat, ezzel is növelve az utazás élményeit. Reméljük a hibák 100%-ban ki lettek javítva.

(Kép forrás:http://kiskovet.blog.hu)

Új trolibuszok:

Egy korábban megosztott levélben panaszkodott egy utas a trolik állapota miatt, amelyről kérdeztük a BKK-t, de sajnos nem válaszoltak –legalábbis azt hittük-. Új trolik megvásárlására írt ki tendert a BKK, a közel 20 milliárdos beszerzéssel kívánják lecserélni a 20 évnél idősebb járműveket.

Beléptető kapuk:

Elkezdte a budapesti közlekedési vállalat az M3-as metróvonal Corvin-negyed állomáson átmeneti jelleggel tesztelni a modern beléptető kapukat. Az utasok véleményét gyűjtik össze a használatról, amellyel a későbbi teljes kiépítés szeretnék a leghatékonyabban elvégezni. A kapuk használata nem kötelező –kikerülhető-, a jegyellenőrzést továbbra is ellenőrökkel végeztetik. A későbbiekben ezzel a megoldással is csökkenthető lesz az utas-ellenőr összetűzés.

(Kép forrás: http://cink.hu)

0 Tovább

Megálló trolik

Következő levél írója Pityu egy elkeserítő tapasztalatot oszt meg velünk. Érdekes kérdéseket vet fel, amit továbbítunk a BKK felé. Érthetetlen az „állandó” leeső áramszedő, az akkumulátoros megoldást is látatlanban is támogatom! A kép csak illusztráció.

Üdv!

Nem egy konkrét esetről írok, inkább általánosságban megállapított tényről ami engem nagyon dühít.

Troli egy környezetbarát közlekedési forma, halk, gazdaságok egy külön élményt nyújtó jármű. Na persze mindez csak akkor igaz, ha nem robban le. Vagy csak én vonzom a bajt, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet, de ha én trolival találkozok mindig megáll ergo „lerobban”.

Kedvencem ilyen szempontból a Stadionoknál a Kerepesi úton közlekedő trolik (75, 80, 80A). Mehetek kocsival, vagy közlekedhetek rajta annyi biztos, hogy leesik az áramszedője. Amennyiben kocsival vagyok 100%, hogy előttem teszi mindezt úgy, hogy a 3 sávból kettőt elfoglaljon. Miért írom ilyen biztosan amit írok? Mivel már vagy 10x előfordult az elmúlt 1-2 hónapban. A legviccesebb, hogy mindegy melyik oldalon vagyunk, 50-50% mind a két oldal hibás.

Biztosan van szakavatott ember, aki meg tudja mondani, hogy miért történik mindez, én laikusként csak annyit látok, „hogy már megint megállt”.

Kiemeltem a Stadionokat pedig nem csak itt találkozom hasonlóval. Ott a Dózsa György út is, rendszerint tapasztalom, hogy a buszsávból átjövő trolinak leesik az áramszedője. Mondjuk az ottani megoldás egy vicc, a troli vezetőnek a külső sávból a belsőbe kell átlavíroznia, hogy le tudjon kanyarodni az Ajtósi Dürer sorra, mindezt zöld hullámban. Gyakorta áll meg a forgalom a troli miatt.

Nem tudom, hogy a jelenségnek mi az oka a BKK-nak biztosan van tudomása róla. A vezetékek, vagy a troli állapota lehet a ludas, mivel a vezetők az adott szakaszokon gyök 2-vel mennek, így a sebesség nem okolható. De legalább a trolikban lenne valamilyen akkumulátor, hogy azt a 10 méter meg tudja tenni és így két sávból csak egyet foglaljon el. Meddig marad ez még így? Legalább tudnám azt, hogy a BKK tisztában van a hibával és dolgozik a megoldásukon…

Pityu

0 Tovább
«
123

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek