Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért vásároljunk bérletet, ha nélküle is utazhatunk?

Bliccelők kontra jegyvásárlók, öröké tartó huzavona, de a következő levél írójának igaza van. Miért nyomorogjunk? A bliccelők leszállításával lényegesen kevesebben lennének a járaton, így a kényelmi faktor is növekedne, legalábbis Geri elmondása alapján, a 9-es buszon ez tapasztalható.

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

Internetes jegyvásárlás - a MÁV válaszolt-

Korábban publikált utas panaszával kapcsolatban - Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál- válaszolt a MÁV. Árvíz volt, a pénz is visszajár eddig minden jó, de az utas panaszának csak egy részére kaptunk magyarázatot. Interneten és a médián keresztül folyamatos tájékoztatás volt ez igaz, de az állomáson várakozókat miért nem lehetett tájékoztatni?

Tisztelt Szerkesztő Úr!

A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának eljuttatott olvasói levelet köszönettel megkaptuk, azzal kapcsolatban az alábbiakról kívánjuk tájékoztatni.

A blogbejegyzésben szereplő eset, a június eleji árvíz miatt kialakult helyzettel hozható összefüggésbe. Az áradó Duna a Budapest – Hegyeshalom vasútvonalon megrongálta a vasúti infrastruktúrát, aminek következményeként sebességkorlátozásokat, és pótlóbuszos közlekedési rendet vezetett be a Vasúttársaság. A megváltozott közlekedési lehetőségekről, az árvíz kapcsán bevezetett rendkívüli menetrendről, a menetjegyek visszatérítésének módjáról honlapunkon, valamint a média bevonásával folyamatosan tájékoztattuk az utazóközönséget. A folyamatosan frissített tájékoztató anyagokat honlapunk hírarchívumában, a kereső mezőben az „árvíz” szó beírásával, illetve az alábbi elérési útvonalra kattintva is megtekintheti:

http://www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=%E1rv%EDz

Bár sajnálatos módon, a felár megfizetésével igénybe vehető járatokra vonatkozó módosításokat nem sikerült minden vonat esetében az elektronikus menetrendbe átvezetni, a hozzánk pótjegyük kapcsán visszatérítési igénnyel fordulóknak a visszatérítést utólagosan biztosítottuk. Javasoljuk, hogy az olvasói levelet küldő Utasunk is küldje meg Ügyfélszolgálatunk bármely elérhetőségére pótjegyét és annak kapcsán a szükséges intézkedéseket megtesszük.

Az érintett jegyet megküldheti a H - 1426 Budapest, Pf.: 56. postacímünkre, illetve leadhatja az Önnek legmegfelelőbb Személyes Ügyfélszolgálati pontunkon. A Személyes Ügyfélszolgálatok címeit az alábbi linkre kattintva megtekintheti:

Személyes ügyfélszolgálat :: MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Kihasználva a lehetőséget, Ügyfélszolgálatunk a természeti katasztrófa helyzet következményeként felmerült kellemetlenségek és kényelmetlenségek kapcsán ezúton is sajnálatát fejezi ki az Utazóközönség részére.

Üdvözlettel:

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

0 Tovább

Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál

Járatmódosítások, változások mindig is voltak és lesznek. A következő levél egy az interneten vásárolt jegy és az érte kapott szolgáltatásokról szól. Az utas panasza jogos, hiszen fizetett egy szolgáltatásért amit nem kapott meg. Így vásároljunk az interneten? Az utasok tájékoztatása még mindig siralmas. Kérdéseinket, és a történetet továbbítottuk a MÁV illetékeseinek, amennyiben válasz érkezik, módosítás nélkül leközöljük.

2013. jún. 21-én Budapest, Keleti pu.-ról utaztam Sopronba. Menetjegyemet a modern technika vívmányait kihasználva pár nappal előbb interneten megvettem. Az utazás napján a pályaudvaron kinyomtattam a menetjegyet, eddig minden sima ügy. A kálvária itt kezdődött. A vonat indulási ideje 10 óra 10 perc, vonat sehol, információs táblán semmi, peronon összegyűlve az ideges, forróságtól megviselt már több órája utazó utasok, egyre türelmetlenebbül próbáljuk kideríteni a késés okát. Egyik utastárs el az információra, ahol közli a hölgy, hogy a vonat 10.38-kor indul, nem IC, sebes vonat lesz, helyjegy, klíma nélkül, és valószínű, hogy Tatabányától Győrig autóbusszal kell utazni, majd Győrben visszaszállni a vonatra. A 10.38-as idő helyett 11.25-kor indult el a vonat. A kalauz semmilyen tájékoztatást nem adott. Sopronba 15.30-kor érkezetünk, fáradtan, izzadtan, csalódottan. A máskor 2 óra 30 perces utazásból így lett 4 óra.

Kérdéseim:

Miért nem volt sehol a tájékoztató tábla, hangos bemondó, személyzet pontos tájékoztatása?

Az internetes felület miért nem tiltja le a hely/pótjegy vásárlást, amikor a valóságban nem lehet igénybe venni? Visszafelé ugyanezen a tortúrán fogok átesni, mert még mindig nem állt helyre a vonat közlekedés. Nem fogom tudni visszakapni a helyjegy, a gyorsvonat illetve a személyvonat ára közti különbözete, mert interneten vásároltam, de a kalauz nem tudott igazolást adni, így szóba sem áll velem senki.

A tanulságok: Soha többet nem vásárolok interneten jegyet.

Visszafogok állni a buszos utazásra, mert ott legalább van választási lehetőségem, hogy szeretnék-e forró, huzatos, csattogó járművön utazni, vagy sem.

A MÁV internetes felületén semmilyen tájékoztatás nincs fenn. Azt hiszem nem csak mondani, hanem kell is azért tenni, hogy az utasok visszaszokjanak a vonatra. A MÁV ezen a napon nagyon megdolgozott érte!

0 Tovább

Egy alkalmazott tapasztalatai (MÁV)

Túlterheltek a pénztárosok és az utasok azt hiszik, hogy a jegyvásárlás mellett panaszirodaként is működnek. Ők is csak meglévő információkkal dolgoznak és a rendszer sem a legjobb. A késésekről nem tehetnek, miért rajtuk verik el a balhét? Korábbi levelünkre („Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”) reagál egy névtelenségét kérő MÁV alkalmazott.

Tisztelt tömegközlekedjünk blog!

Olvasom rendszeresen a híreiteket, csak egy levélhez szeretnék hozzászólni, amit épp most olvastam. (nevemet nem szeretném publikussá tenni)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igen, minden esetben mindenki számolja meg a visszakapott pénzt, és a jegyét is nézze meg!
Nagy forgalmú állomáson mikor a pénztáros 15 percen belül a negyvenedik jegyet nyomtatja, nem feltétlenül ellenőrzi azt amit kiadott. (itt jegyezném meg hogy megszűnt a menettérti jegy (retúr) 100 km alatt, tehát kap az utas egy jegyet oda és egyet vissza) Mivel az útirány alap esetben a gépen automatikusan azaz induló állomás ahol éppen a pénztáros dolgozik, az utas megmondja hová kéri, és ha kér vissza is, akkor kettő gomb megnyomásával a pénztáros megfordítja az útvonalat, tehát vissza felé is kap egy jegyet.

Sajnos előfordul hogy nem nyomja meg elég erősen a vissza fordító gombot, és kinyomtatja ugyan úgy, oda kétszer. A másik amikor az utas nem egyértelműen mondja hogy vissza is kéri a jegyet! Többször hallottam ezeket a mondatokat: "- Kettőt kérek Budapestre és vissza!-" na ez egy pénztárosnak azt jelenti hogy kettő fő utazik oda és vissza. Annak az utasnak viszont (mivel nincs 100 km alatt retúr) azt jelentette hogy az egyiket oda a másikat vissza EGY főre!

Legtöbb esetben ha nem a megfelelő jegyet kapja az utas akkor normálisan szól, és nincs probléma javítjuk a dolgot! Akkor adódik a legtöbb gond, amikor azt hiszi az utas (tisztelet a kivételnek) hogy a pénztáros felelős a vonatkésért, meg azért hogy éppen többen állnak a sorban mint átlagosan szoktak és miért kapja a fizetését ha nem tudja a munkáját elvégezni, mert még egy jegyet sem tud rendesen kiadni.

Sajnos minden ember hibázik, de ha nekem a boltban véletlenül egy kenyér helyett kettőt ütnek be nem kezdek anyázni, mert tévedni emberi dolog! Szomorú vagyok amiatt hogy az emberek nem figyelnek egymásra, egyre többen lenézik a "magasabb pozícióban lévők", a náluk "alacsonyabb" munkakörben dolgozókat... (személyes tapasztalat).

Köszönöm, hogy elolvastátok, további sok sikert!
Szép napot, Sziasztok!

0 Tovább

„Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”

Ki a hibás, ha nem azt a jegyet kapjuk, mint amit kértük? A következő levél egy érdekes esetet mutat be. Az utas retur jegyet kért, de helyette két csak „oda” szóló jegyet kapott, természetesen a kalauznál lett észrevéve a tévedés. Szerencsésnek mondhatja magát a történet átélője, mivel a büntetés jogos lett volna, de az ellenőr nem büntetett, cselekedete pozitív hiszen empátiát és jóhiszeműséget feltételez, amit valljunk be nem gyakran hallunk (bár ezt a MÁV biztosan nem így gondolja). Mi a teendő? A jegy vásárlását követően rögtön nézzük meg, azt kaptuk-e amit kértünk, mivel utólagos reklamációt nem fogadnak el, és sok fejfájástól kímélhetjük meg magunkat némi odafigyeléssel.

Sziasztok!
Olyan helyzet történt velem tegnap (2013. június 21.), ami szerintem sokaknak ismerős lehet. Kiskunfélegyházáról utaztam Kecskemétre, és sajnos nem ellenőriztem a jegy vásárlása után, hogy a kiskunfélegyházi pénztáros milyen jegyeket adott át nekem. Sajnos csak a visszaúton, a vonaton derült ki, hogy nem retur jegyet, hanem 2 oda jegyet (Kiskunfélegyháza-Kecskemét) kaptam.

A kalauz persze azt gondolta, hogy bliccelni akarok, és kötötte az ebet a karóhoz, hogy meg kell vennem nála ismét a menetjegyet, a gyorsvonati pótjegyet, és ki kell fizetnem a 2500 Ft-os büntetést.

Mivel nem is volt nálam pénz, így tájékoztatott, hogy adataim megadása után kérhetem a csekkes befizetést. Szerencsémre már csak 1-2 perc volt hátra az állomásig, így eltekintett az egésztől, nem állította meg a vonatot, hogy addig ne menjen tovább, míg az ügyemmel foglalkozik.

Vegyes érzésekkel szálltam le a vonatról, mert mindenki örülne annak, ha "megúszna" egy büntetést, másrészt teljesen igazságtalan lett volna, ha egy MÁV dolgozó figyelmetlensége miatt kell büntetést fizetnem. Közölte, hogy miután megvásároltam a jegyet, onnantól enyém a felelősség, hogy ellenőrizzem annak tartalmát, és csak olyan vonatra szálljak fel, amire jogosít a jegyem. Ezek után 2X-esen is meg fogom nézni, hogy milyen jegyet kapok, de szerintetek lehetne valamit tenni, ha legközelebb is így járok?

0 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek