Ki a hibás, ha nem azt a jegyet kapjuk, mint amit kértük? A következő levél egy érdekes esetet mutat be. Az utas retur jegyet kért, de helyette két csak „oda” szóló jegyet kapott, természetesen a kalauznál lett észrevéve a tévedés. Szerencsésnek mondhatja magát a történet átélője, mivel a büntetés jogos lett volna, de az ellenőr nem büntetett, cselekedete pozitív hiszen empátiát és jóhiszeműséget feltételez, amit valljunk be nem gyakran hallunk (bár ezt a MÁV biztosan nem így gondolja). Mi a teendő? A jegy vásárlását követően rögtön nézzük meg, azt kaptuk-e amit kértünk, mivel utólagos reklamációt nem fogadnak el, és sok fejfájástól kímélhetjük meg magunkat némi odafigyeléssel. |
Sziasztok! A kalauz persze azt gondolta, hogy bliccelni akarok, és kötötte az ebet a karóhoz, hogy meg kell vennem nála ismét a menetjegyet, a gyorsvonati pótjegyet, és ki kell fizetnem a 2500 Ft-os büntetést. Mivel nem is volt nálam pénz, így tájékoztatott, hogy adataim megadása után kérhetem a csekkes befizetést. Szerencsémre már csak 1-2 perc volt hátra az állomásig, így eltekintett az egésztől, nem állította meg a vonatot, hogy addig ne menjen tovább, míg az ügyemmel foglalkozik. Vegyes érzésekkel szálltam le a vonatról, mert mindenki örülne annak, ha "megúszna" egy büntetést, másrészt teljesen igazságtalan lett volna, ha egy MÁV dolgozó figyelmetlensége miatt kell büntetést fizetnem. Közölte, hogy miután megvásároltam a jegyet, onnantól enyém a felelősség, hogy ellenőrizzem annak tartalmát, és csak olyan vonatra szálljak fel, amire jogosít a jegyem. Ezek után 2X-esen is meg fogom nézni, hogy milyen jegyet kapok, de szerintetek lehetne valamit tenni, ha legközelebb is így járok? |
Utolsó kommentek