Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A MÁV megint bekavart

Változatott a MÁV és utasok tömegének okozott kellemetlenséget, legalábbis Ági leveléből ez szűrhető le. Többször foglalkoztunk a Keleti – Gödöllő között közlekedő vonatokról és a késésekről, ezek szerint a MÁV megoldást még nem talált. A panaszt továbbítjuk a MÁV felé.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Szeretném mai tapasztalataimat megosztani veletek és az olvasóitokkal mivel már foglalkoztatok a negatív élményemet szolgáltató szakasszal. Nem másról lenne szó, mint a Keleti-Gödöllő közötti vonatszakaszról. Augusztus elsejétől változott a menetrend amivel még nem is lenne probléma. „Jó” utas lévén előre tájékozódtam, hogyan módosult a nap mint nap használt vonatjárataim, elsőre nem láttam semmi különbséget, csak az indulási és érkezési időt figyeltem, a vonattípusok módosulása fel sem tűnt.

A hónap elején a peronon vártam a szokásos vonatomra amikor nagy meglepetés ért, az „új” piros és nem mellesleg légkondis vonat helyett egy régi érkezett. Gondoltam valami miatt kiesett egy járat és ezért a változás. Utána visszaúton is régi érkezett ami már gyanússá vált. Utánanéztem…

A vonatoknál bevezették az IC és országos elnevezésű vonatot és minden harmadik maradt csak elővárosi. Ez azért fontos, mert bár szégyen de csak az elővárosi vonatoknál jár új vonat, a hosszú távú IC-n ezt a kényelmet nem lehet igénybe venni.

Bocsánat, hogyha túlzottan részletesen írom le a körülményeket, de fontos, hogy mindenki megértse mit jelent a kényelem és a nyári melegben az új vonatok által nyújtott légkondi megléte. Többedmagammal együtt napi szinte használjuk ezt a szakaszt munkába járásra. Nem lenne probléma a régi vonat (régóta járok ezen a szakaszon, nem volt mindig klíma, túlélem). A baj az, hogy változtatták a menetrendben a távolságokat is, így az így is késő vonatokat (ami csak Keleti-Hatvan szakaszon járt) hosszabb szakaszra tették és így még nagyobb késésnek tették ki (vagy éppen az utasokat). Mert sajnos ma a MÁV-nál nem biztosított a pontos közlekedés.

Panasszal élnék a módosítás és a tűrhetetlen késések miatt. Ma 2013. augusztus 6-án a 16:44-es gödöllői érkezésű vonat késett több mint 30 percet ezt tetőzte a 35 fok meleg és persze régi vonat érkezett. Elfogadhatatlan, az ember így nem tud tervezni (vagyis tud + 1 órával). Nem ezért fizetem a méregdrága jegyet. Ráadásul nem is esett hó vagy eső (aminél az eddigi tapasztalataim alapján garantálható a fél órás csúszás), igen meleg van, de így kiszúrni a napi szinte ingázó emberekkel más megoldását már elképezni sem tudok.

Kérlek továbbítsátok a panaszom az illetékeseknek!

Köszönettel:

Ági

1 Tovább

Elmúlt két-hét történései

Lassan két hete nem került új bejegyzés az oldalra, ennek nagyon egyszerű okai voltak. Árvíz idején nem éreztük etikusnak azt, hogy a blogon napi híreket jelentessünk meg, elég sok rossz történt az országban nem akartuk, hogy az emberek hazaérve a rosszat olvassák. Nézzünk egy kis összefoglalót, mit történt az elmúlt 2 hétben, milyen új hírek láttak napvilágot.

Nyári szünet:

Menetrend változásra számítsunk minden tömegközlekedési eszköz esetében, mivel június 15-vel véget ért a tanév és elkezdődött a nyári szünet, a társaságok ritkítják a járataikat a megváltozott utaslétszám miatt.

MÁV menetrend ITT olvasható

BKV menetrend ITT olvasható

Kizárólag új szerelvények az M2-es metróvonalon:

A flottacsere lezajlott, a régi orosz kocsikat az új Alstom típusú szerelvények váltják. Az új kocsik mind esztétikában, kényelemben, zajterhelésben felülmúlja a régi metrókat, ezzel is növelve az utazás élményeit. Reméljük a hibák 100%-ban ki lettek javítva.

(Kép forrás:http://kiskovet.blog.hu)

Új trolibuszok:

Egy korábban megosztott levélben panaszkodott egy utas a trolik állapota miatt, amelyről kérdeztük a BKK-t, de sajnos nem válaszoltak –legalábbis azt hittük-. Új trolik megvásárlására írt ki tendert a BKK, a közel 20 milliárdos beszerzéssel kívánják lecserélni a 20 évnél idősebb járműveket.

Beléptető kapuk:

Elkezdte a budapesti közlekedési vállalat az M3-as metróvonal Corvin-negyed állomáson átmeneti jelleggel tesztelni a modern beléptető kapukat. Az utasok véleményét gyűjtik össze a használatról, amellyel a későbbi teljes kiépítés szeretnék a leghatékonyabban elvégezni. A kapuk használata nem kötelező –kikerülhető-, a jegyellenőrzést továbbra is ellenőrökkel végeztetik. A későbbiekben ezzel a megoldással is csökkenthető lesz az utas-ellenőr összetűzés.

(Kép forrás: http://cink.hu)

0 Tovább

Érthetetlen késés –utas panasza-

Egy korábbi levélben már volt szó az érthetetlen apró késésekről a Keleti-Hatvan vonatszakaszon (Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon). A következő levél írója ugyanerről a szakaszról ír, csak annyi különbséggel, hogy most nem apró késés történt. Tájékoztatás nélkül, teljesen érthetetlen okokból késik a vonat 40 percet. A képek alapján Gödöllőn káosz uralkodott. A korábbi levél kapcsán kérdeztük a MÁV-ot de nem érkezett válasz, a mostani levelet is továbbítjuk.

Sziasztok!

Előre is elnézést kérek az ingerült levelemért. Mivel már olvastam nálatok a Keleti-Hatvan vonatjáratról, így megírom ma mi is történt velem

2013.06.05-én reggel munkába indultam a Keletiből 06:35-kor induló járattal. AZ időjárás szép, nincs semmilyen ok arra, hogy a vonat késsen, így egészen Gödöllő Állami telepekig rendben eljut a vonat ahol is megtorpan. Rendben, szokott ilyen lenni –gondoltam- és innentől elkezdődik a várás. Az idő ellenem dolgozik mivel nekem be kell érnem a munkába (bár láthatóan a MÁV-ot ez nem érdekli).

Gödöllő előtt érthetetlen okok miatt várunk, várunk és csak várunk, mindenfajta utastájékoztatás nélkül. 40! azaz negyven perc  érthetetlen várakozást követően végre elindult a vonat. A munkából érhető okok miatt elkéstem.

Panaszt szeretnék tenni, mivel ez már nem az első eset!

- Időjárás és egyéb körülmény nem befolyásolta a közlekedést

- Nem volt semmilyen tájékoztatás, így a munkáltatómat sem tudtam értesíteni még is mikorra tudok beérni

30 percen át semmilyen közlekedés nem történt az adott szakaszon, elaludtak a szervezők?

Szerencsére egyik ismerősömet (aki gépközelben volt) felhívtam, így a levelem mellé csatolom a csodálatos mávonline-ból kimentett képeket az esetről.

Kérem a segítségeteket a panasz eljuttatásában a megfelelő emberekhez.

(Szeretném névtelenségem megőrizni)

0 Tovább

Az új vonatok a nyerők!

Évi megosztja velünk az új piros vonatok élményét. A modernebb közlekedésért elengedhetetlen az új szerelvények beszerzése, de erre nem a legjobb megoldás a pótjegy. Mindenki támogatja az európai színvonalú vonatok beszerzését és használatát, de a hosszú utakra egyelőre ez még nincs tervbe véve. Nektek mi a véleményetek?

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nem tudom leközlitek-e, de azért leírom, hogy nem minden olyan rossz, mint az látszik. A MÁV-ot rengetegen szidják mert késik és leamortizáltak a vonatok. A pótjegy ellen is sokan felemelték a hangjukat, pedig ha bárki belegondol láthatja, hogy pénz kell ahhoz, hogy változás legyen. Nincs ingyen az új felszerelés, járatok és vonatok.

Én minden nap megtapasztalom azt, hogy milyen jó lehet egy vonat, és igen mind ez a MÁV-nál! Nálunk az új „piros” vonat közlekedik és maximálisan kiszolgálja (vagy még túl is teljesíti) az igényeimet. A régi vonatokhoz nem lehet hasonlítani, ezért csak leírnám azt, hogy miért tetszik.

Kezdjük az elegáns, modern kinézettel, aminek kialakítása gondolom a fogyasztásra is jótékony hatással van, ami pénzt takarít meg. A felszállás maga is élmény, nem kell magaslatokat megmászni, egy egyszerű gombnyomással halk ajtónyitást követve egy szimpla lépéssel már bent is vagyunk a vonaton. A modern elegáns dizájn bent sem változik, az ülések kényelmesek és esztétikusak, hatalmas üvegablakokkal a panoráma kiváló. Ráadásul az ablakok mellett ülni egy napsütötte déli órában sem izzasztó, mivel a különleges ablaktípus jól szűri a sugarakat. A hőmérséklet komfortérzetünkhöz hozzásegít a MŰKÖDŐ! klíma, egy meleg nyári napon igazán jól jön.

Végre egy vonat, amin télen FŰTENEK! nyáron HŰTENEK!, minden működik. Mint mindenki tapasztalhatta már, az állomáscímeket előszeretettel rongálják, így sokszor idegen területen nem lehetett megmondani melyik állomáson vagyunk. Szerencsére az új vonatokban már van elektronikus tábla, amely segítségével nem vagyunk kitéve a rongálóknak.

A belső kellemes kinézet, modern, az utazási élmény kiváló. Csendes, halkan közlekedik, észre sem veszi az ember, hogy eljutott A-ból B pontba. Ezért az „élményért” megéri kifizetni a jegy árát, de még a pótjegyét is.

No, hogy mondjak némi rosszat is, ott a WIFI kérdés, amelyet ilyen rövidtávon teljesen feleslegesnek tartok. Hosszútávon jól jöhet, de arra a 40 percre míg utazok nem fogok bajlódni a csatlakozással.

IGEN! Ezekre pénz kell, anélkül nem működhet! Az új pénzbe kerül, a nagyobb utakra a piros bevezetésére új szerelvények beszerzése szükséges ami költségekkel jár. De látom a fejlődést, látom azt, hogy milyen lehet egy normális tömegközlekedés. Eddig hagyták, hogy a rozsda egye meg a vonatokat, végre valaki tesz az utasokért.

Mindenki magába nézhet, mit választana? A régi rozsdás lelakott vonatot, vagy az új modern, klímás, csendes járatot? Szerintem nem kérdés, hogy az utóbbi a nyerő, legalábbis én így gondolom!

Évi

2 Tovább

Anomáliák a Keleti-Hatvan vonatjáratokon

Érthetetlen késések a Budapest-Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonatjáratokon. Teri elmondása szerint, időjárástól függetlenül vissza-vissza térő apró késések tapasztalhatóak. A pályaudvarról történő késve indulás tényleg bosszantó. Gödöllőnél a vonat és HÉV közlekedése egyáltalán nincs összehangolva, amely miatt az utasok felesleges időkieséssel számolhatnak. A levelet és kérdéseinket továbbítottuk a MÁV és BKV illetékesei felé. Az eredeti levél a képeket nem tartalmazta.

 

Sziasztok!

Budapest–Keleti pályaudvar és Hatvan között közlekedő vonattal utazok nap mint nap. Szerencsésen pár éve bevezették ezen a vonalon az új „piros” vonatokat. Megdicsérem a MÁV-ot a jegyemért ez a színvonal amit az új típusok képviselnek kiváló. Kevésbé dicséretes az a késési morál, ami ezen a szakaszon tapasztalható.

Alapesetben már azt sem értem, hogy miért fordulhat az elő, hogy a végállomásokról induló járatok késéssel indulnak. Leggyakoribb, hogy a Keletiből induló vonat 5 perc késéssel indul. Hogy kezdhetik késéssel már az elején? Valami nem stimmel a pályaudvaron, amit még mindig nem sikerült felfedniük és orvosolniuk.

Tendencia vélhető felfedezni, ugyanis van, hogy eltelik 1 hónap mindenfajta késés nélkül, de aztán két hétig minden alkalommal késik (legalábbis amikor én közlekedek). Megértem, hogyha az időjárás miatt történik a csúszás, de egy teljesen átlagos napon (időjárás tekintetében) nem tudom hova tenni a dolgot. Véletlenek összegzéséből adódhat?

Egy másik elképzelésem szerint, ami alól kivételt képez az indulás, magában a késés azért jön össze, mert a MÁV rosszul határozza meg a menetidőt. Nem lenne meglepő, hogyha így lenne, mivel Budapesten belül a vonat közel sem közlekedik azzal a sebességgel amivel közlekedhetne (gondolom a pálya állapota miatt). A késések általában nem nagyok, 5-10 perc szokott lenni, de mint előbb említettem periodikusan ismétlődően előjön, valami oka biztosan van.

A legrosszabb az egészben, hogy hektikusan változik, így alkalmazkodni sem lehet hozzá. Legyen mindig 10 perc a késés, így számolhatok vele, de az összevisszaság nem nyerő.

Szintén idetartozik, hogy a Gödöllői hév és a vonatközlekedést miért nem lehet összehozni? A hévvel érkezők mindig lekésik a vonatot, fordítva valamivel jobb a helyzet. Optimalizálással sok időt megspórolhatnának az utasoknak, és szerintem ez plusz kellemetlenséget sem okozna.

Teri

(A képek forrása: elvira.hu, 2013.05.27. napközben)

 

 
2 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek