Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Babakocsistul borult az anyuka, nem érdekelt senkit

Pár hónapja történt az eset, amikor Adrienn kisgyerekével a babakocsiban utazott a 4-es villamoson. A helyet nem adták át neki, így kénytelen volt állni. A villamosvezető hirtelen erőset fékezett ami következtében elesett és a babakocsi is felborult és megsérült, szerencsés véletlennek köszönhető, hogy a gyermekének nem esett baja. A villamosvezető nem tett semmit, de az utasok is mélán nézték, ahogyan a szétszóródott dolgokat összeszedi. Panaszát továbbítjuk a BKK illetékesei felé, mivel a sérüléseken kívül anyagi kára is keletkezett.

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Enyhén szólva nagyon kellemetlen és felháborító utazásban volt részünk a mai napon, 2013. 04. 16-án utaztam a 4-es villamoson Újbuda központ irányába a nyugati tér irányából egy éves kisfiammal, babakocsival!

A villamos tele volt természetesen, mi a babakocsisoknak kijelölt helyen voltunk, szabályosan közlekedve! Ülni esélytelen volt, hiába kisgyerekkel lévén. Ahogyan az oktogonhoz ért a villamos, a megállót elhagyva cc.13.05 perckor a vezető hirtelen, váratlanul hatalmas fékezést hajtott végre, melynek következtében elestem, a babakocsi is borult, egy helyen kiszakadt az anyag, és letört az összecsukást szolgáló kar, mivel be volt csatolva a baba, így a szerencsétlenségben, ez védte meg.

A babakocsi aljában található kosárból kiszóródott minden poggyászunk, az apró dolgoktól kezdve a nagyokig minden-minden, gyümölcs, játékok, , kanál, bkv jegy, ruhák, winchester is benne volt, hazajöttünk végre, kipróbáltam volna és az ütés következtében nem pörög fel és nem működik.

Nálam volt egy laptop, ahogyan elestem, természetesen leesett a padlóra ez is, olyan sérülést kapott, amitől működésképtelenné vált.
Ruházatomban, a farmeromban is maradandó sérülés következett be.
A vezető az eset megtörténte után semmit nem mondott be, nem kérdezett, hogy esett-e valakinek bármi baja, pedig többen is elestek a fékezés következtében, vezette tovább a villamost, mintha mi sem történt volna! Ehhez a hozzáálláshoz egyszerűen nem találok szavakat

Teszem fel a kérdést, hogyan szálljak fel villamosra a jövőben nyugodt szívvel a kisfiammal? Olyan maradandó sérülést is kaphat bármelyikünk, amiből nem gyógyulhat meg az ember,ennyire figyelmetlen legyen egy villamosvezető, hogy bárki megsérülhet, különösen egy egyéves baba, aki még nem tud semmit csinálni és nem tud védekezni! Jövőben nem is merek felszállni a fiammal a járműre, hiszen annyira megijedtem és annyira féltem az ilyen esetektől!!

Nagyon szomorú vagyok és még most sem nyugodtam meg a történtek után.
Villamos száma: 2010

Kérem az eset alapos kivizsgálását és kártérítést.

Tisztelettel
Adrienn

2 Tovább

A villamosvezető a főhibás?

Nem tudok egyszerűen szó nélkül elmenni amellett ami tegnap történt. Mint mindenki hallhatta, tegnap egy villamos elé lépett két nő, amire annak vészfékeznie kellett, a sofőr indulatosan kiszállva az egyik hölgyet pofán vágta. A arcon vágott nőről utólag kiderült, hogy 6 hónapos terhes.

Az index.hu hírportál megtalálta az érintett villamosvezetőt és a hölgyet. Mind a ketten nyilatkoztak, és ezek után az eddigi negatív kép kissé változott bennem. Az eddig gonosz és agresszív villamosvezetőről kiderült, hogy sokkolta az eset, a pofonvágást sajnálja. Gondolhatjuk, hogy nem ok nélkül történt mindez. Kezdhetjük azzal, hogy a nők azontúl, hogy hibáztak elkezdtek mutogatni a sofőrnek. Nem érezték magukat hibásnak aminek hangot is adtak.

A nő véleménye szerint nem voltak életveszélyben. Igaz leléptek a villamos elé, de amikor észlelték, hogy közel a jármű visszaléptek, tehát nem volt vészhelyzet. A sofőrt egy agresszív 120 kg-os férfinak látták, akinek semmilyen oka sem volt kiszállni és kioktatni őket. „Az egyáltalán nem igaz, hogy a vezető megmentette az életünket, hiszen visszaléptünk a padkára, mielőtt megállt. Ezt szemtanúk is megerősíthetik. Csak azért állította meg a villamost, hogy kitöltse rajtunk a dühét.” –fogalmazott a nő az index.hu-nak.

A nő védelmében annyit mondott, hogy sokat élt Nagy-Britanniában és jobbra nézett a bal helyett. Elismerte, hogy a jelzőlámpa piros jelzését nem vette figyelembe.

A sofőrt feljelentette az érintett hölgy a rendőrségen, a BKV az eset után azonnal felfüggesztette állásából.

Elítélek minden erőszakot főleg nők ellen, de jelen esetben nem csak a sofőr volt a hibás. Könnyen ítélkezünk és írjuk le a vezetőt (akinek valószínűleg az állásába fog kerülni az eset), de mind ezt azért tehetjük meg, mert nem történt baleset.

Mit mondanánk akkor, hogyha a nő a villamos alá került volna? A szerencse műve az is, hogy az utasok a vészfékezés következtében nem sérültek meg. Szomorú végkifejlet egy hibás döntéssorozatnak.

Szemtanúkat keresünk, akik látták/átélték az esetet, több szem többet lát. Mi a véleményed a sofőrről és a majdnem balesetet okozó nőről? Te hogy cselekedtél volna?

forrás:

-          Megszólalt a megpofozott terhes nő

-          Megszólalt a pofozkodó villamosvezető is

2 Tovább

Tömegközlekedésre használt régi jegyek

A következő képeket egyik olvasónktól kaptuk, a hozzáfűzött pár sort is megosztjuk.

„Kedves Szerkesztők!

A csatolt képeket a lakásunk felújításánál találtuk az ajtófélfában. Egy régi házban élünk, de nem gondoltuk, hogy ennyire öreg J. Nem tudom, mit keresett ott, ez a jobb napokat is megélt BKV villamos jegy, de az egyforintos árral kitudnék békülni most is.

Timi”

Timi képein a rossz állapotban lévő jegyen az írások nem jól olvashatóak, ezért egy a Google keresőn talált hasonló képet is megosztok.

Timi levelén felbuzdulva, az itthon található és elkótyavetyélt BKV jegyet is megosztom veletek. Nem olyan régi, mint Timi által beküldött, de a 106 forintos ár a mai árak mellett már-már hihetetlennek tűnik.

Továbbiakban látható két képet szintén a Google keresője hozta fel, érdekes látni, hogyan változott a BKV bérlet ára és kinézete.

0 Tovább

Veszélyes kockaköves sínpár – A BKK válaszolt -

A napokban publikált levéllel kapcsolatban kérdeztük a BKK-t („Veszélyes állapotok”), amelyre péntek este teljeskörű magyarázattal a válasz megérkezett szerkesztőségünkhöz. Tamás egy veszélyes állapotra hívta fel a figyelmet, és értetlenségét fejezte ki a körülményekkel kapcsolatban. A BKK sajtóirodája egy részletes válaszlevélben megírta álláspontját, amelynek tartalmát módosítás nélkül leközlünk. Köszönjük az illetékeseknek a gyors és pontos válaszadást!

Tisztelt Blogszerkesztő!

A Kápolna utcát érintő blogbejegyzéssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbi tájékoztatást adja.

Az 1994 őszén megszüntetett 36-os villamos pályájára az esetleges jövőbeni igények miatt a villamospálya tulajdonosa és üzemeltetője, a BKV nem kért bontási engedélyt. A pálya fenntartását – a balesetveszélyes helyeket szem előtt tartva – a költségminimumra törekedve igyekezett ellátni, ezért csak kisebb javítások fordultak elő a rendszeres villamosközlekedés leállítása óta. A Kápolna utcában lévő pályaszakaszt a BKV rendkívüli helyzetekben 2003-ig használta villamosok félreállítására, fordítására. A Kápolna utca a 3-as villamosvonal felújítása során a közeljövőben újra szerepet kap majd a villamosközlekedésben. A Kőrösi Csoma Sándor úti pályafelújítás idejére a 28-as villamosok végállomása a Kápolna utcában lesz, ahol a 3-as vonal rekonstrukciója keretében beépül egy új visszafogó váltó a Martinovics tér és a Kőrösi Csoma Sándor út közötti szakaszon. Ez a szakasz szolgál majd később operatív esetekben a szerelvények félreállítására, fordítására.

A Martinovics tér és a Kápolna tér közti nagykockaköves vágányzóna a Kápolna utca jövő évben esedékes felújítása keretében a Thököly úthoz hasonlóan aszfaltburkolatot kap, ezáltal megszűnik majd az út rendezetlen állapota.

A 95-ös járaton továbbra is az Ikarus 412-es és 260-as típusú autóbuszokat tervezzük üzemeltetni. Ennek oka az, hogy a budai vonalak többségén álltak forgalomba a BKV használtan beszerzett Mercedes Citaro és Volvo típusú nagy teljesítményű, alacsonypadlós buszai, amelyek a hegyvidéki járatokon is megfelelően tudnak közlekedni. Az autóbuszok forgalomba állításával részben magaspadlós, részben Ikarus 412 típusú alacsonypadlós járművek kerültek kiváltásra, utóbbiak az új Citaro 2 típusú járművek egy részével a pesti kerületekben növelik az akadálymentes szolgáltatási részarányt.

Ugyanakkor örömmel tájékoztatjuk, hogy 95-ös buszon már június hónaptól kezdődően növeljük az alacsonypadlós járművek (Ikarus 412 típus) arányát. Jelenleg hétköznapokon a menetrendi kilométerben mért teljesítménynek 39,7%-át alacsonypadlós járművek nyújtják ezen a vonalon, ám június 1-től ez az arány 54,3%-ra növekszik majd. Ezen arányok megfelelnek a város többi vonalán alkalmazott értékeknek.

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

1 Tovább

Esélyegyenlőség a tömegközlekedésben?!

A következő történetről nem a szerkesztőségünkbe küldött levél alapján értesültünk. Az index hírportál számára küldött egy zaklatott és felháborodott levelet egy Budapesten élő vak férfi. A történet ott kezdődik, hogy a 49-es villamos vezetője odacsukta a vakvezető kutyát. Szerintem az érintett Szigeti Szilárd felháborodását nem ez okozta, hanem inkább a sofőr viselkedése.

A villamosvezető semmi együttérzés és segítőkészséget nem tanúsított, de még bocsánatot sem kért. Azonosítóját nem volt hajlandó elárulni, de még a járatszámot is csak egy utastárs segítségével tudhatta meg. A kálváriát tetőzi, hogy panasz tenni sem egyszerű, mivel mint kiderült a villamosvezetők a BKV alkalmazásában állnak, ahol panaszt csak levélben fogadnak. Szerencsére a kutya jól van Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vizsgálatot kezdeményezett.

Ez a kellemetlen cselekménysorozat sok mindenről árulkodik. A sofőrök empatikus képességeik fejlesztésre szorulnak, képezni kell őket, hogy egy mozgássérült, fogyatékos vagy vak emberrel hogyan kell bánni, viselkedni. A szabályozás még mindig nem elég szigorú, hiszen megengedheti magának egy alkalmazott, hogy külön kérésre ne árulja el az azonosítóját (amit alapvetően kötelessége lenne). Az akadálymentesítés még mindig nem elég hatékony. Egyre több az olyan járat amire mozgáskorlátozott, tolószékes ember fel tud szállni, de az arányuk még mindig kevés. A régi buszokat és villamosokat mozgáskorlátozott egyáltalán nem, míg babakocsis csak igen nehezen tudja használni. A vak férfiból kiindulva, a megállókból a megfelelő járatra való felszállást gyengén látók csak külsős segítségével tudják megoldani, mivel hangosbemondó vagy egyéb segítség hiányában lehetetlen tájékozódni a mai BKV megállókban.

Az esélyegyenlőség ne csak a metrómegállóknál érvényesüljön! Ott is fontos, de kevés olyan eset létezhet, amikor kizárólag metróval a végcélok elérhetőek. Fontos a fejlődés és az európai színvonal, mert a valamilyen fogyatékossággal élők nem kérték, nem tehetnek állapotukról. A legkevesebb ami elvárható, ha már hiányosak a körülmények, hogy a sofőrök odafigyelnek rájuk. Általánosságban elmondható, hogy hibázni emberei dolog, de bocsánatkérés nélkül a hiba átalakul egy egyszerű tapintatlanságba.

Ez az első eset, hogy szerkesztőségi bejegyzés született, továbbra is olvasói vélemények, tapasztalatokra szeretnénk hagyatkozni. A mostani eset kivételes, mivel mondandója portáltól és oldaltól független, minél többen olvassák, minél többen egyetértenek vele, annál nagyobb az esélye, hogy változás lesz. Felkérjük azokat akik tömegközlekedést használnak, hogy utastársaikon ha lehetséges segítsen.

Továbbra is bízunk benne, hogy a panaszok publikálása, megosztása, leírása segítheti a tömegközlekedés jobbá tételét.

1 Tovább
«
12

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek