Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jegy vásárlása nem egy kiváltság

Néhányszor úgy érezhetjük, hogy ellenőrzést csak frekventált helyen végeznek az ellenőrök. A következő levél ezt az elképzelést cáfolja meg, hiszen Kőbánya városközpontnál lévő buszvégállomás környékén az író szerint nem látni ellenőröket, pedig rengeteg járat közlekedik itt. A metró és kisföldalattihoz jószerivel már sehol sem lehet lejutni anélkül, hogy ne kérnék el jegyünket vagy bérletünket. A 4-6-os vonalán és az 1-es villamoson is rendszeresek az ellenőrzések. Olyan kulcsfontosságú járatokon, mint a 28-as villamos, vagy 95-ös busz miért nem ellenőriznek? Természetesen fennáll annak lehetősége is, hogy az író eddig mindig elkerülte az ellenőröket.

Olvastam a cikketekben a Kápolnatérről, és eszembe jutott egy nem feltétlenül az oldalatokhoz tartozó gondolatsor, de úgy gondolom ez is hozzátartozik a BKV használatához. Kőbánya városközpontból eljutni Budára nem egy leányálom. Lehetőséggént ott van átszállással a cikketekben említett 95-ös busz és még a 28-as villamos. A BKK május elsejétől nagyon hasznosan kibővítette a 9-es busz útvonalát, így már az is egy alternatívaként szolgálhat. Miért van az, hogy én nem ezeket a járatokat használom, hanem inkább kerülök? Az utazóközönség miatt! Ugyanis a közönség ezeken a járatokon életveszélyes a szó pontos értelmezésébe véve. Atrocitások mindennaposak, a kötekedés, hangoskodás és még sorolhatnám.

Ellenőröket ezeken a járatokon sohasem látni, nem hiszem, hogy be mernek jönni ide. Szerintem a buszsofőrök is kerülik ezeket a járatokat (bár ezt nem tudom alátámasztani). Tanácsolom a BKV-nak, hogy hathatós támogatással küldjön be napi egyszer egy ellenőr brigádot a területre, garantálom, hogy a havi fejkvótát egyből össze tudnák gyűjteni.

Kihangsúlyozom, hogy a problémáért nem a BKV okolható. Egy korábbi cikketekben volt szó a 3-as villamos rongálásáról, gyanítom, hogy az is ezen a környéken történhetett.

Kőbánya városközpontnál található nem egy busz végállomása, pluszban vonatközlekedés is áthalad a környéken. Új buszt csak a 9-es vonalára mert beállítani a BKV (nem tudom meddig lesz még új). Mondjuk a körülmények is siralmasak a buszvégállomáson. Nincs egy váró, ronda az egész környék, turisták biztosan továbbmennek rajta.

Hogy lehetne megakadályozni egy ilyen kulcsfontosságú terület további lerobbanását? Nem vagyok szakértő, de kamerák és nagyobb rendőri jelenlét egy alternatíva lehet.

Végezetül szeretnék még annyit hozzáfűzni a gondolataimhoz, hogy sokan el vannak tévedve a BKV kapcsán. Biztos, hogy sokat hibázott a vezetés, ezt nem vonom kétségbe, de azért sok múlott (múlik) rajtunk utazókon is. A kosz, a szétszaggatott ülések és összefirkált járművek, a karcos helyenként betört ablakot nem a BKV rongálta meg. Sok a probléma, a bérletem áráért kicsit többet várnék. Kezdjük ott, hogy mindenki egyenlő eséllyel indul és vesz jegyet, ez nem kiváltság hanem kötelesség!

1 Tovább

Veszélyes állapotok

A következő levél egy általam is jól ismert problémát ír le. Tamás értetlenül ál a BKK döntése előtt. A vállalat a 36-os villamost megszüntette egy szakaszon, ami teljesen ésszerű döntés volt, mivel kihasználatlan volt a járat. A probléma akkor alakult ki, amikor a sínpályát nem szűntette meg, viszont karbantartásáról nem gondoskodik. A kockaköves megoldás mára egy életveszélyes szakasszá alakult, ráadásul a lakók zajszennyezését is növeli a rossz útszakasz és a 95-ös busz átirányítása. A levelet továbbítom a BKK felé, a képek az eredeti levelet nem tartalmazták.

Tisztelt blogszerkesztők!

A BKK által régen elfeledett még is aktív használatban életveszélyessé vált sínpárról szeretnék írni. Már régóta megszűnt a villamosközlekedés a Kápolnatéren. Annakidején is felesleges volt a 36-os villamos mivel párhuzamosan közlekedett a 95-ös busszal. A megszűntetés után a síneket nem szedték fel mondván „ha kellene legyen”. Ezt még el is tudtam fogadni, mindaddig míg a pálya végét pár éve le nem betonozták és terelték rá a 95-ös buszt, egyfajta „buszsáv” kialakításával.

(Google Street View lebetonozott sín)

(Google Street View lebetonozott sín)

Akkor még örültem, mert azt gondoltam, hogy felszedik a megmaradt pályát és kockakövet, és végre valami értelmesebbre használják. Nem így történt.

Mára a teljesen feleslegessé vált sín megsüllyedt, a kockakövek kilazultak (helyenként eltűntek). Mivel itt aktív gépjárműforgalom van, így ez nagyon balesetveszélyes. A buszt ilyen megoldással ráterelni szintén veszélyes, mert a kilazult kövek balesetveszélyes körülményt teremtenek és az amúgy is rozoga buszokat még jobban igénybe veszik. Télen, kifejezetten hátborzongató nézni, ahogyan a busz rátér a csúszós sínpályára, ugyanis itt takarítás és sózás nem történik.

(Google Street View „buszsáv”)

(Google Street View „buszsáv”)

A BKK mindezek mellett veszélyezteti a környéken lakókat is, mivel közvetlenül a rozoga pálya mellett található a tűzoltóság. Mikor fog bekövetkezni az, hogy a riasztásra siető tűzoltóautó durrdefektet vagy tengelytörést kap az állapotok miatt? Ez nem játék! Elvétve tapasztalni, hogy a több tíz centis lyukakat betömik, de a kockakő mozog, már másnapra újjak vannak.

(Google Street View kockaköves sínpálya)

(Google Street View kockaköves sínpálya)

Itt lakóként felháborítónak tartom a zajártalmakat, amit ez az esztelen megoldás eredményez. Becsukott ablaknál hallani minden egyes kátyút! A probléma többrétű. Nem modernt buszokat közlekedtetnek itt, így mint mindenki tudja a régi IKARUS-oknak van egyfajta hangja. Tetőzi a bajt, hogy a buszsofőrök a rendes útról a sínre való áttérésnél, védve az utasok életét nagyot fékeznek amelyet a busz egy igen éles hanggal jelez. Rákanyarodás után padlógáz hatására az ablakom is megremeg. Ez így nem maradhat! Mit akar a BKK? Nem lenne jobb megszüntetni ezt a problémás szakaszt? Lehetne parkoló, zöldrész vagy egyéb értelmesebb célja is ennek a kihasználatlan résznek.

Üdvözlettel: Tamás

(Google Street View segítségével bejárhatjuk a környéket. A képek csak 2012 elején készültek, az állapotok azóta sokat romlottak.)

0 Tovább

Megérdemeljük az újat?

A tömegközlekedés állapota tragikus. Az új metró és Mercedes buszok használata nagyon jó és kényelmes, de nem feledteti a többi jármű állapotát. Peti elmeséli, hogy élte meg a 3-as villamoson tapasztaltakat. Sajnos igaza van, rongálni csak az utasok képesek. Az új meddig marad új?

Sziasztok!

Nagyon szeretem a BKV-figyelőt, de sokszor szerintem nem foglalkoznak olyan témákkal, amik egy tömegközlekedésnél kulcsfontosságú. Megpróbálom itt, hátha titeket érdekelnek a hasonló témák.

Számomra felháborító, hogy milyen állapotok uralkodnak egyes tömegközlekedési eszközökön. Legyen szó vonatról vagy buszról, de még a kisföldalatti állapota is tragikus. Szerencsére az új metrókra még semmilyen panasz sem lehet, még (!) újak, és ezért még nem tudták az utazók leamortizálni.

Miről is írok? Sikeresen eljutottam az állatkertbe. Nem is a hova, inkább a miként a fontos. 3-as villamossal és kisföldalattival mentem (mentük, de ez is jelen történetben lényegtelen). Már a villamosra való felszállásnál is problémák adódtak, szerencsére időben érkezett a szerelvény, de az állapotok amik uralkodtak rajta valami hihetetlen tragikusak. Európai színvonalról nem beszélhetünk, de még egy balkáni jelző sem elég kifejező. Felszálláskor éppen leszállt egy hangoskodó társaság. Mivel elég üres volt a járat, így volt ülőhely bőven, persze csak a szottyi héjak hegyén átverekedve. Kellő figyelmességgel áttörölgettem a széket, az egyéb szeméttől és nedvektől megtisztítva, gondoltam leülök. Kényelembe helyezve magamat, sajnos még lesújtóbb kép kezdett kitisztulni előttem. Az ablakon a megmondhatatlan írásjeleket tartalmazó karcolások miatt nem volt kilátható ezzel is rontva a közérzetemet. Oldalfalra eltekintve, a sárgásbarna színű festésen érthetetlen fekete firkák próbálták az utazás élményét feldobni. Nálam ez nem vált be, de biztosan van akinek tetszik.

A Mexikói útnál kisföldalattira tértem át, már magában a hely egy komédia a zugárus és lepukkant kinézettel egyetemben. Szorgos ellenőrök vizsgálták, hogy megfelelő jeggyel rendelkezem-e, de itt kiemelném, hogy mind a 3-an köszöntek és udvariasan megköszönték együttműködésem. Az állapotok bár lényegesen jobbak voltak a földalattin, mint a villamoson, de azért ezt még mindig nem titulálnám európai színvonalúnak. Sikeresen megérkeztem célállomásomhoz, de a zökkenőmentes utazási élményem sajnos nem jöhetett létre.

Magában az új metrók azok, amikre azt mondom, hogy európai légkört keltenek, de az új Mercedes buszokra sincs panaszom. A kérdés az, hogy meddig marad ez így? Nézzük meg a Volvo buszokat. Állapotukra közel sem megfelelő jelző az, hogy „siralmas”.

A probléma forrása nem kizárólag a BKV vagy egyéb tömegközlekedéssel foglalkozó vállalat. Az utazóközönség, bár remélem igen kis százaléka amortizálja le végképp az eszközöket. Ebben a tudatban mi vennék új járműveket? Én biztosan nem. A jó öreg régi is megfelelő arra, hogy összefirkálják, karcolják és megrongálják. Ebből felvetődik az, hogy az szív aki rendesen megvásárolja a jegyét (nem kevés pénzen), mivel garantálható, hogy az aki rongál nem vesz jegyet (vagy ez túlzottan sztereotip?).

Összegezve nem szeretem a magyar tömegközlekedést. Általánosítani nem szeretnék, de az utazótábor is hagy némi kívánnivalót maga után. Lerobbant állapotokat kell elviselnem több százezer emberrel együtt.  Szeretnék egy sokkal európaibb közlekedést és nem kényszerből kiszolgáltatva használni.

Peti

4 Tovább
12
»

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek