Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Optimális kihasználtság = tömeg?

Nem tűntünk el, csak nem jött levél, amit kitehettünk volna és ezzel válaszoltunk a következő levél írójának első kérdésére. A többire mi nem tudunk válaszolni, de érdekes a problémafelvetés. Mit jelent az optimális kihasználtság? Szerintünk 100%-os kihasználtságot, de Milán leírása alapján a BKK-nak ez 150%-ot jelent. Mindenki látott már zsúfolt buszt, gondoljuk el, hogy minden reggel egy ilyennel kell közlekednünk. Meddig bírnánk? Milán megosztja élményét:

A kép illusztráció. forrás: www.origo.hu

0 Tovább

Beázik a vonat

A régi vonatok állapota tragikus, beáznak és koszosak, az évek alatt le lettek amortizálva. Gábor egy esős estén kellemetlen jelenségre lett figyelmes a 71-es vasútvonalon, amiről videót is készített. Zárt ablaknál csöpögött az utasokra az eső.

Ezt a videót egy esős éjszaka készítettem. Az ablakot előtte nagy nehezen bezártuk, majd arra lettem figyelmes, hogy bármennyire is zárva van az ablak, az eső még így is beesik rajta.

Nem ártana lassan (nem teljesen felújítani, mert ugye azt minek) használhatóvá tenni a BDV motorvonatokat ha már alternatív szerelvény nincs ami közlekedhetne a 71-es vasútvonalon.

Emellett felháborítónak tartom, hogy a takarítás teljes mértékben hiányzik a vonatokon. Néhány mosdó kimondottan undorító és mocskos! (aláírom, hogy a bunkóparaszt "utasok" miatt olyan amilyen... De miért kell a nyugodtan utazóknak szenvedni?)

Furcsának tartom még azt is, hogy a Vác-alsóvárosra beérkező szerelvények egymagában, vagy másik BDV egységgel összekapcsolva közlekedik visszafelé, mindössze kb. 5 perc után. Ez idő alatt nincs lehetőség kitakarítani, és legalább egy egyszerűsített fékpróbát elvégezni. (vezetőállás változtatásakor úgy tudom ez elengedhetetlen)

És a legfontosabb: nem ártana a személyzetet felkészíteni arra, hogy ha már ezen a vonaton dolgozik, akkor legalább kezelni is tudja azt! Nem egyszer fordult már elő, hogy a túlfűtött vonaton ülve megtanítottam a kalauzt, hogy hogyan is lehet a fűtése lejjebb tekerni. ("nagyon nehéz"... a kapcsolószekrényben mindössze 1 db fokozatváltó gomb van, amivel szabályozni lehet a fűtés mértékét!)

Ezt a levelet a MÁV-START-nak is elküldtem, és természetesen a szóban forgó 71-es vasútvonal facebook oldalán is közzé tettem. Várom mindenhonnan a reakciót!

0 Tovább

Még mindig durván késik a MÁV

Az előző héten publikált - A MÁV megint bekavart – című bejegyzésünket továbbítottuk a MÁV illetékesei felé, de választ még nem kaptunk. Az állapotok nem változtak, és panasz írója újabb felháborító esetet oszt meg velünk adott vonatszakaszon (Gödöllő – Keleti). Ági elmondása szerint a vonat mindig késik és úgy gondolja, hogy nem ezért a kiszámíthatatlanságért veszi meg a méregdrága havi vonatbérletét.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Nincs egy hete, hogy megírtam panaszomat a Gödöllő - Keleti vonatszakaszon tapasztaltakról. Nem tudom sikerült-e továbbítanotok az illetékeseknek, de mivel nem változott semmi, sőt!!! rosszabb lett a közlekedés, ezért újra írok, mert amit ma tapasztaltam elfogadhatatlan és továbbra is káosz uralkodik.

A mai napon azaz 2013. augusztus 12-én sokáig kellett dolgoznom Gödöllőn, utána még egyéb elintéznivalóim is voltak a városban, és a menetrend szerinti Eger - Keleti között közlekedő 20:51-es gödöllői indulású vonattal szerettem volna hazaindulni. Akik nem olvasták előző levelemet azoknak szól, hogy a MÁV változtatott a vonattípusokon és azóta teljes káosz uralkodik a szakaszon.

A vonat ismételten késett ezúttal 34 (azaz harmincnégy) percet. Nem mintha eddig nem késtek volna, de a 10-15-20 perces késéseken már fent sem akadok (ennyi mindig összejön).

Különösen dühítő és felháborító, hogy mindez ilyen későn történik, az eredetileg fél tízre Keletibe érő vonat, tíz után érkezett meg, és a onnan még tovább kellett utaznom, amit ilyen későn már nem szeretek. Örülnék neki, hogyha a méregdrága jegyemért cserébe, tartható menetrendet kapnék.

Könyörgöm, kalkulálják be, változtassák meg a menetidőt, de ez így nem működik a XXI. században!!! A kiszámíthatatlanság bosszant a leginkább, mert ha tudom, hogy ennyit késik, másképpen kalkulálok, gondolom utastársaim is hasonlóan vélekednek ez ügyben.

Nyomatékosan kérem a MÁV szakembereit, hogy módosítsák úgy a menetrendet, hogy az tarható legyen!!!

Üdvözlettel:

Ági

0 Tovább

A MÁV megint bekavart

Változatott a MÁV és utasok tömegének okozott kellemetlenséget, legalábbis Ági leveléből ez szűrhető le. Többször foglalkoztunk a Keleti – Gödöllő között közlekedő vonatokról és a késésekről, ezek szerint a MÁV megoldást még nem talált. A panaszt továbbítjuk a MÁV felé.

Tisztelt Tömegközlekedjünk blog!

Szeretném mai tapasztalataimat megosztani veletek és az olvasóitokkal mivel már foglalkoztatok a negatív élményemet szolgáltató szakasszal. Nem másról lenne szó, mint a Keleti-Gödöllő közötti vonatszakaszról. Augusztus elsejétől változott a menetrend amivel még nem is lenne probléma. „Jó” utas lévén előre tájékozódtam, hogyan módosult a nap mint nap használt vonatjárataim, elsőre nem láttam semmi különbséget, csak az indulási és érkezési időt figyeltem, a vonattípusok módosulása fel sem tűnt.

A hónap elején a peronon vártam a szokásos vonatomra amikor nagy meglepetés ért, az „új” piros és nem mellesleg légkondis vonat helyett egy régi érkezett. Gondoltam valami miatt kiesett egy járat és ezért a változás. Utána visszaúton is régi érkezett ami már gyanússá vált. Utánanéztem…

A vonatoknál bevezették az IC és országos elnevezésű vonatot és minden harmadik maradt csak elővárosi. Ez azért fontos, mert bár szégyen de csak az elővárosi vonatoknál jár új vonat, a hosszú távú IC-n ezt a kényelmet nem lehet igénybe venni.

Bocsánat, hogyha túlzottan részletesen írom le a körülményeket, de fontos, hogy mindenki megértse mit jelent a kényelem és a nyári melegben az új vonatok által nyújtott légkondi megléte. Többedmagammal együtt napi szinte használjuk ezt a szakaszt munkába járásra. Nem lenne probléma a régi vonat (régóta járok ezen a szakaszon, nem volt mindig klíma, túlélem). A baj az, hogy változtatták a menetrendben a távolságokat is, így az így is késő vonatokat (ami csak Keleti-Hatvan szakaszon járt) hosszabb szakaszra tették és így még nagyobb késésnek tették ki (vagy éppen az utasokat). Mert sajnos ma a MÁV-nál nem biztosított a pontos közlekedés.

Panasszal élnék a módosítás és a tűrhetetlen késések miatt. Ma 2013. augusztus 6-án a 16:44-es gödöllői érkezésű vonat késett több mint 30 percet ezt tetőzte a 35 fok meleg és persze régi vonat érkezett. Elfogadhatatlan, az ember így nem tud tervezni (vagyis tud + 1 órával). Nem ezért fizetem a méregdrága jegyet. Ráadásul nem is esett hó vagy eső (aminél az eddigi tapasztalataim alapján garantálható a fél órás csúszás), igen meleg van, de így kiszúrni a napi szinte ingázó emberekkel más megoldását már elképezni sem tudok.

Kérlek továbbítsátok a panaszom az illetékeseknek!

Köszönettel:

Ági

1 Tovább

Babakocsistul borult az anyuka, nem érdekelt senkit

Pár hónapja történt az eset, amikor Adrienn kisgyerekével a babakocsiban utazott a 4-es villamoson. A helyet nem adták át neki, így kénytelen volt állni. A villamosvezető hirtelen erőset fékezett ami következtében elesett és a babakocsi is felborult és megsérült, szerencsés véletlennek köszönhető, hogy a gyermekének nem esett baja. A villamosvezető nem tett semmit, de az utasok is mélán nézték, ahogyan a szétszóródott dolgokat összeszedi. Panaszát továbbítjuk a BKK illetékesei felé, mivel a sérüléseken kívül anyagi kára is keletkezett.

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Enyhén szólva nagyon kellemetlen és felháborító utazásban volt részünk a mai napon, 2013. 04. 16-án utaztam a 4-es villamoson Újbuda központ irányába a nyugati tér irányából egy éves kisfiammal, babakocsival!

A villamos tele volt természetesen, mi a babakocsisoknak kijelölt helyen voltunk, szabályosan közlekedve! Ülni esélytelen volt, hiába kisgyerekkel lévén. Ahogyan az oktogonhoz ért a villamos, a megállót elhagyva cc.13.05 perckor a vezető hirtelen, váratlanul hatalmas fékezést hajtott végre, melynek következtében elestem, a babakocsi is borult, egy helyen kiszakadt az anyag, és letört az összecsukást szolgáló kar, mivel be volt csatolva a baba, így a szerencsétlenségben, ez védte meg.

A babakocsi aljában található kosárból kiszóródott minden poggyászunk, az apró dolgoktól kezdve a nagyokig minden-minden, gyümölcs, játékok, , kanál, bkv jegy, ruhák, winchester is benne volt, hazajöttünk végre, kipróbáltam volna és az ütés következtében nem pörög fel és nem működik.

Nálam volt egy laptop, ahogyan elestem, természetesen leesett a padlóra ez is, olyan sérülést kapott, amitől működésképtelenné vált.
Ruházatomban, a farmeromban is maradandó sérülés következett be.
A vezető az eset megtörténte után semmit nem mondott be, nem kérdezett, hogy esett-e valakinek bármi baja, pedig többen is elestek a fékezés következtében, vezette tovább a villamost, mintha mi sem történt volna! Ehhez a hozzáálláshoz egyszerűen nem találok szavakat

Teszem fel a kérdést, hogyan szálljak fel villamosra a jövőben nyugodt szívvel a kisfiammal? Olyan maradandó sérülést is kaphat bármelyikünk, amiből nem gyógyulhat meg az ember,ennyire figyelmetlen legyen egy villamosvezető, hogy bárki megsérülhet, különösen egy egyéves baba, aki még nem tud semmit csinálni és nem tud védekezni! Jövőben nem is merek felszállni a fiammal a járműre, hiszen annyira megijedtem és annyira féltem az ilyen esetektől!!

Nagyon szomorú vagyok és még most sem nyugodtam meg a történtek után.
Villamos száma: 2010

Kérem az eset alapos kivizsgálását és kártérítést.

Tisztelettel
Adrienn

2 Tovább
«
1234

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek