Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Internetes jegyvásárlás tortúrája a MÁV-nál

Járatmódosítások, változások mindig is voltak és lesznek. A következő levél egy az interneten vásárolt jegy és az érte kapott szolgáltatásokról szól. Az utas panasza jogos, hiszen fizetett egy szolgáltatásért amit nem kapott meg. Így vásároljunk az interneten? Az utasok tájékoztatása még mindig siralmas. Kérdéseinket, és a történetet továbbítottuk a MÁV illetékeseinek, amennyiben válasz érkezik, módosítás nélkül leközöljük.

2013. jún. 21-én Budapest, Keleti pu.-ról utaztam Sopronba. Menetjegyemet a modern technika vívmányait kihasználva pár nappal előbb interneten megvettem. Az utazás napján a pályaudvaron kinyomtattam a menetjegyet, eddig minden sima ügy. A kálvária itt kezdődött. A vonat indulási ideje 10 óra 10 perc, vonat sehol, információs táblán semmi, peronon összegyűlve az ideges, forróságtól megviselt már több órája utazó utasok, egyre türelmetlenebbül próbáljuk kideríteni a késés okát. Egyik utastárs el az információra, ahol közli a hölgy, hogy a vonat 10.38-kor indul, nem IC, sebes vonat lesz, helyjegy, klíma nélkül, és valószínű, hogy Tatabányától Győrig autóbusszal kell utazni, majd Győrben visszaszállni a vonatra. A 10.38-as idő helyett 11.25-kor indult el a vonat. A kalauz semmilyen tájékoztatást nem adott. Sopronba 15.30-kor érkezetünk, fáradtan, izzadtan, csalódottan. A máskor 2 óra 30 perces utazásból így lett 4 óra.

Kérdéseim:

Miért nem volt sehol a tájékoztató tábla, hangos bemondó, személyzet pontos tájékoztatása?

Az internetes felület miért nem tiltja le a hely/pótjegy vásárlást, amikor a valóságban nem lehet igénybe venni? Visszafelé ugyanezen a tortúrán fogok átesni, mert még mindig nem állt helyre a vonat közlekedés. Nem fogom tudni visszakapni a helyjegy, a gyorsvonat illetve a személyvonat ára közti különbözete, mert interneten vásároltam, de a kalauz nem tudott igazolást adni, így szóba sem áll velem senki.

A tanulságok: Soha többet nem vásárolok interneten jegyet.

Visszafogok állni a buszos utazásra, mert ott legalább van választási lehetőségem, hogy szeretnék-e forró, huzatos, csattogó járművön utazni, vagy sem.

A MÁV internetes felületén semmilyen tájékoztatás nincs fenn. Azt hiszem nem csak mondani, hanem kell is azért tenni, hogy az utasok visszaszokjanak a vonatra. A MÁV ezen a napon nagyon megdolgozott érte!

0 Tovább

Egy alkalmazott tapasztalatai (MÁV)

Túlterheltek a pénztárosok és az utasok azt hiszik, hogy a jegyvásárlás mellett panaszirodaként is működnek. Ők is csak meglévő információkkal dolgoznak és a rendszer sem a legjobb. A késésekről nem tehetnek, miért rajtuk verik el a balhét? Korábbi levelünkre („Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”) reagál egy névtelenségét kérő MÁV alkalmazott.

Tisztelt tömegközlekedjünk blog!

Olvasom rendszeresen a híreiteket, csak egy levélhez szeretnék hozzászólni, amit épp most olvastam. (nevemet nem szeretném publikussá tenni)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igen, minden esetben mindenki számolja meg a visszakapott pénzt, és a jegyét is nézze meg!
Nagy forgalmú állomáson mikor a pénztáros 15 percen belül a negyvenedik jegyet nyomtatja, nem feltétlenül ellenőrzi azt amit kiadott. (itt jegyezném meg hogy megszűnt a menettérti jegy (retúr) 100 km alatt, tehát kap az utas egy jegyet oda és egyet vissza) Mivel az útirány alap esetben a gépen automatikusan azaz induló állomás ahol éppen a pénztáros dolgozik, az utas megmondja hová kéri, és ha kér vissza is, akkor kettő gomb megnyomásával a pénztáros megfordítja az útvonalat, tehát vissza felé is kap egy jegyet.

Sajnos előfordul hogy nem nyomja meg elég erősen a vissza fordító gombot, és kinyomtatja ugyan úgy, oda kétszer. A másik amikor az utas nem egyértelműen mondja hogy vissza is kéri a jegyet! Többször hallottam ezeket a mondatokat: "- Kettőt kérek Budapestre és vissza!-" na ez egy pénztárosnak azt jelenti hogy kettő fő utazik oda és vissza. Annak az utasnak viszont (mivel nincs 100 km alatt retúr) azt jelentette hogy az egyiket oda a másikat vissza EGY főre!

Legtöbb esetben ha nem a megfelelő jegyet kapja az utas akkor normálisan szól, és nincs probléma javítjuk a dolgot! Akkor adódik a legtöbb gond, amikor azt hiszi az utas (tisztelet a kivételnek) hogy a pénztáros felelős a vonatkésért, meg azért hogy éppen többen állnak a sorban mint átlagosan szoktak és miért kapja a fizetését ha nem tudja a munkáját elvégezni, mert még egy jegyet sem tud rendesen kiadni.

Sajnos minden ember hibázik, de ha nekem a boltban véletlenül egy kenyér helyett kettőt ütnek be nem kezdek anyázni, mert tévedni emberi dolog! Szomorú vagyok amiatt hogy az emberek nem figyelnek egymásra, egyre többen lenézik a "magasabb pozícióban lévők", a náluk "alacsonyabb" munkakörben dolgozókat... (személyes tapasztalat).

Köszönöm, hogy elolvastátok, további sok sikert!
Szép napot, Sziasztok!

0 Tovább

„Megbüntethettek volna, szerencsém volt!”

Ki a hibás, ha nem azt a jegyet kapjuk, mint amit kértük? A következő levél egy érdekes esetet mutat be. Az utas retur jegyet kért, de helyette két csak „oda” szóló jegyet kapott, természetesen a kalauznál lett észrevéve a tévedés. Szerencsésnek mondhatja magát a történet átélője, mivel a büntetés jogos lett volna, de az ellenőr nem büntetett, cselekedete pozitív hiszen empátiát és jóhiszeműséget feltételez, amit valljunk be nem gyakran hallunk (bár ezt a MÁV biztosan nem így gondolja). Mi a teendő? A jegy vásárlását követően rögtön nézzük meg, azt kaptuk-e amit kértünk, mivel utólagos reklamációt nem fogadnak el, és sok fejfájástól kímélhetjük meg magunkat némi odafigyeléssel.

Sziasztok!
Olyan helyzet történt velem tegnap (2013. június 21.), ami szerintem sokaknak ismerős lehet. Kiskunfélegyházáról utaztam Kecskemétre, és sajnos nem ellenőriztem a jegy vásárlása után, hogy a kiskunfélegyházi pénztáros milyen jegyeket adott át nekem. Sajnos csak a visszaúton, a vonaton derült ki, hogy nem retur jegyet, hanem 2 oda jegyet (Kiskunfélegyháza-Kecskemét) kaptam.

A kalauz persze azt gondolta, hogy bliccelni akarok, és kötötte az ebet a karóhoz, hogy meg kell vennem nála ismét a menetjegyet, a gyorsvonati pótjegyet, és ki kell fizetnem a 2500 Ft-os büntetést.

Mivel nem is volt nálam pénz, így tájékoztatott, hogy adataim megadása után kérhetem a csekkes befizetést. Szerencsémre már csak 1-2 perc volt hátra az állomásig, így eltekintett az egésztől, nem állította meg a vonatot, hogy addig ne menjen tovább, míg az ügyemmel foglalkozik.

Vegyes érzésekkel szálltam le a vonatról, mert mindenki örülne annak, ha "megúszna" egy büntetést, másrészt teljesen igazságtalan lett volna, ha egy MÁV dolgozó figyelmetlensége miatt kell büntetést fizetnem. Közölte, hogy miután megvásároltam a jegyet, onnantól enyém a felelősség, hogy ellenőrizzem annak tartalmát, és csak olyan vonatra szálljak fel, amire jogosít a jegyem. Ezek után 2X-esen is meg fogom nézni, hogy milyen jegyet kapok, de szerintetek lehetne valamit tenni, ha legközelebb is így járok?

0 Tovább

Érthetetlen késés – MÁV válaszolt –

A korábban publikált  Érthetetlen késés –utas panasza- című bejegyzésünkkel kapcsolatban feltett kérdéseinkre a MÁV-tól válasz érkezett. Számomra még mindig érthetetlen, hogy közel 10 óra alatt nem sikerült megoldani a hivatkozott problémát, de legalább az utas tájékoztatás hiányossága ügyében intézkedtek. Köszönjük a MÁV-nak, hogy válaszolt kérdéseinkre, amelyet most módosítás nélkül leközlünk.

Tisztelt Szerkesztőség!

2013. június 5-én, a MÁV Zrt. felé küldött elektronikus üzenetét köszönettel megkaptuk. .A megkeresésében jelzett észrevétellel kapcsolatban – illetékességből – Ügyfélszolgálatunk az alábbiakról szeretné tájékoztatni a „Tömegközlekedjünk” blog szerkesztőségét:

A megkeresésben jelzett, Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon, 2013. június 4-én este 20 óra 30 perckor Gödöllő és Aszód között le kellett zárni az egyik vágányt, mert a heves esőzés következményeként a hegyoldalról lezúduló sárlavina elárasztotta a vágányt. Járataink csak a másik vágányt vehették igénybe, azonban a vonatok itt is csak jelentős, 10 km/órás sebességcsökkentéssel közlekedhettek.

Az előzőekben említett esemény közleménye 2013. június 4-én 21.30-kor került fel honlapunkra, ebben a hírben a várható késések időtartamáról is informáltuk érdeklődő Utasainkat. 2013. június 5-én reggel 05.30-kor, híreink között ismét jeleztük a közlekedési problémát, valamint a várható késéseket is. Ez a hír két ízben frissült: 07.20-kor, valamint 09.20-kor, melyben már a helyreállításról tájékoztattuk az Utasokat. A 3012-es számú vonaton tapasztalt utastájékoztatási hiányosságokért Utasaink elnézését kérjük, a jelzett járat utazószemélyzete felé intézkedtünk.

Az észrevételben említett vonatkésésekkel kapcsolatban szeretnénk jelezni, hogy a kétvágányú közlekedésre tervezett vasúti forgalom esetén, az egyik vágány járhatatlansága, valamint a másik vágány jelentős kapacitáscsökkenése mellett a járatlemondás elkerülhetetlen, ezen túlmenően a leközlekedtetett járatoknál is előfordulhat vonatkésés. A késésekért valamennyi Utasunk elnézését, egyben – a történtek ismeretében - megértését is kérjük.

Köszönjük a szerkesztőség megkeresését, kérjük a rendelkezésére álló eszközökkel tájékoztassa a problémát észrevételező Utasunkat és a „Tömegközlekedjünk” weboldal olvasótáborát is.

Üdvözlettel:

0 Tovább

Elmúlt két-hét történései

Lassan két hete nem került új bejegyzés az oldalra, ennek nagyon egyszerű okai voltak. Árvíz idején nem éreztük etikusnak azt, hogy a blogon napi híreket jelentessünk meg, elég sok rossz történt az országban nem akartuk, hogy az emberek hazaérve a rosszat olvassák. Nézzünk egy kis összefoglalót, mit történt az elmúlt 2 hétben, milyen új hírek láttak napvilágot.

Nyári szünet:

Menetrend változásra számítsunk minden tömegközlekedési eszköz esetében, mivel június 15-vel véget ért a tanév és elkezdődött a nyári szünet, a társaságok ritkítják a járataikat a megváltozott utaslétszám miatt.

MÁV menetrend ITT olvasható

BKV menetrend ITT olvasható

Kizárólag új szerelvények az M2-es metróvonalon:

A flottacsere lezajlott, a régi orosz kocsikat az új Alstom típusú szerelvények váltják. Az új kocsik mind esztétikában, kényelemben, zajterhelésben felülmúlja a régi metrókat, ezzel is növelve az utazás élményeit. Reméljük a hibák 100%-ban ki lettek javítva.

(Kép forrás:http://kiskovet.blog.hu)

Új trolibuszok:

Egy korábban megosztott levélben panaszkodott egy utas a trolik állapota miatt, amelyről kérdeztük a BKK-t, de sajnos nem válaszoltak –legalábbis azt hittük-. Új trolik megvásárlására írt ki tendert a BKK, a közel 20 milliárdos beszerzéssel kívánják lecserélni a 20 évnél idősebb járműveket.

Beléptető kapuk:

Elkezdte a budapesti közlekedési vállalat az M3-as metróvonal Corvin-negyed állomáson átmeneti jelleggel tesztelni a modern beléptető kapukat. Az utasok véleményét gyűjtik össze a használatról, amellyel a későbbi teljes kiépítés szeretnék a leghatékonyabban elvégezni. A kapuk használata nem kötelező –kikerülhető-, a jegyellenőrzést továbbra is ellenőrökkel végeztetik. A későbbiekben ezzel a megoldással is csökkenthető lesz az utas-ellenőr összetűzés.

(Kép forrás: http://cink.hu)

0 Tovább

Tömegközlekedjünk

blogavatar

Hívjuk fel a problémákra a figyelmet! „Több szem többet lát” elvet alkalmazva sikerülhet egy jobb, szebb, tisztább tömegközlekedést létrehozni. Alkossunk egy közösséget, amely a postr-en „jóban, rosszban” összetartva, foglalkozik a tömegközlekedés viszontagságaival. Hibák mindig is voltak és lesznek, ne hagyjuk szó nélkül, írjuk le, ezzel is nagyobb esélyt adva annak, hogy változhasson a helyzet és a szolgáltatók felfedezzék hiányosságaikat.

Utolsó kommentek